TOP-40 najpopularniejszych samochodów z Ameryki w Polsce. Część IV

Pod koniec roku zwyczajowo podsumowuje się wyniki, a my w ColumbAuto postanowiliśmy nie odchodzić od tej tradycji. Przedstawiamy TOP najpopularniejszych używanych samochodów z USA, które były najchętniej kupowane przez Polaków w 2022 roku.
TOP 10: od 10 do 1 miejsca
Trzecia część rankingu. Pierwszą znajdziesz tutaj, drugą tutaj, trzecią tutaj.
--------------
10. Audi Q7
9. Jeep Compass
8. Ford Edge
7. Ford Explorer
6. BMW X3
5. Ford Escape
4. Honda Accord
3. Volkswagen Tiguan
2. Chevrolet Malibu
1. Chevrolet Equinox
--------------
10. AUDI Q7
Silnik: 2.0L, 3.0L, 248-329 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Dysk: pełny
Liczba miejsc: 7
Zużycie paliwa: 12,4 l / 100 km (miasto)
Pierwsza generacja Audi Q7 trwała 10 lat na linii montażowej, od 2005 do 2015 roku (obecnie druga generacja jest produkowana już ósmy rok). Samochód okazał się udany – właściciele zwracają uwagę na silnik V6 i właściwości jezdne: samochód jest dobrze kontrolowany i wygodny nawet na wiejskich drogach. Wnętrze jest wykończone wysokiej jakości materiałami, jakość wykonania jest na najwyższym poziomie, siedzenia są wygodne – może z wyjątkiem trzeciego rzędu, gdzie dorosłym jest ciasno.
System informacyjno-rozrywkowy Audi MMI jest na najwyższym poziomie, ale obsługa przełącznika obrotowego na konsoli środkowej wymaga przyzwyczajenia i praktyki.
Q7 był produkowany w trzech wersjach wyposażenia: Premium, Premium Plus i Prestige. 2,0-litrowy turbodoładowany silnik (258 KM) jest standardem w modelach Premium i Premium Plus, podczas gdy turbodoładowany silnik V6 (329 KM) jest opcjonalny w wersji Prestige. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów i napęd na wszystkie koła Quattro są wspólne dla wszystkich wersji wyposażenia.
Podstawowy Q7 jest bardzo dobrze wyposażony, ale i tak lepszym wyborem jest Premium Plus. Chociaż ta wersja kosztuje kilka tysięcy dolarów więcej niż wersja podstawowa, jest uzupełniona o cyfrowy klaster Audi Virtual Cockpit, system stereo Bose, system kamer parkowania z widokiem przestrzennym i system monitorowania martwego pola.
Jednak każdy zespół Audi Q7 może być wyposażony w najbardziej nieoczekiwane opcje – w zależności od preferencji właścicieli samochodów.
Plusy: wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza, wysoka jakość wykonania, komfortowe siedzenia, wygodne zawieszenie, zaawansowane technologie bezpieczeństwa, dobre prowadzenie i zwrotność.
Minusy: niezbyt duży bagażnik (402 l), ciasny trzeci rząd siedzeń.
9. JEEP COMPASS
Silnik: 2,4 l, 180 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 10,2-10,7 l / 100 km (miasto)
Compass to jeden z pierwszych crossoverów Jeepa, «terenowego» oddziału Chryslera. Jest produkowany od 2006 roku, podobnie jak Patriot, i zajmuje pozycję pośrednią między kompaktowym SUV-em Wranglera a większymi, takimi jak Cherokee i Grand Cherokee.
Od 2016 roku na linii montażowej znajduje się druga generacja tego crossovera. Wygląda bardziej elegancko, ale jednocześnie, w przeciwieństwie do pierwszego, jest wyposażony w niealternatywną jednostkę napędową o pojemności 2,4 litra i mocy 180 KM.
Na silnik podstawowy jest wiele narzekań: ma małą moc, jest głośny i powolny, niezależnie od skrzyni, z którą jest połączony – 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 9-biegową automatyczną.
Należy jednak pamiętać, że samochód był oferowany na rynku amerykańskim w czterech wersjach wyposażenia: Sport, Latitude, Trailhawk i Limited. Dla wszystkich dostępny jest zarówno napęd na przednie koła, jak i pełny.
Z kolei wnętrze samochodu jest chwalone za wysokiej jakości wykończenie, które nie pasuje do statusu budżetowego modelu w gamie Jeepa.
Fotele są wygodne, miejsca dla dorosłych jest wystarczająco dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Szyberdach jednak znacznie ogranicza przestrzeń nad głową dla pasażerów z tyłu.
Niższe wersje mają wiele atrakcyjnych funkcji – 7-calowy ekran dotykowy, obsługę Android Auto/Apple CarPlay i dwustrefową automatyczną klimatyzację. Wysokie – oferują skórzaną tapicerkę siedzeń (Limited i Trailhawk). Tylne czujniki parkowania i zdalny rozruch silnika są dostępne we wszystkich wersjach.
Plusy: pojemny, wysokiej jakości materiały, wnętrze, łatwy w obsłudze system informacyjno-rozrywkowe, przyzwoite właściwości terenowe w konfiguracji Trailhawk.
Minusy: słaby silnik bazowy, powolna automatyczna skrzynia biegów, niezbyt pojemny bagażnik.
8. FORD EDGE
Silnik: 2,0 l, 2,7 l, 250 - 335 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 10,7-12,4 l / 100 km (miasto)
Edge drugiej generacji, wprowadzony w 2015 roku, cieszy się dobrą opinią. Samochód jest przestronny i wygodny, wyposażony w silniki EcoBoost o wysokim momencie obrotowym o pojemności 2 i 2,7 litra (V6 o mocy 335 KM). Choć nie z tak nowoczesnym i luksusowym wnętrzem, jak wielu konkurentów.
Samochód jest nadal dostępny w czterech wersjach wyposażenia: SE, SEL, Titanium i ST. Wszystkie oprócz ST są wyposażone w 2,0-litrowy silnik turbo i napęd na przednie koła, podczas gdy ST jest wyposażony w 2,7-litrowy turbodoładowany silnik V6 i napęd na wszystkie koła. 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, według opinii, nie «błyszczy», ale całkiem radzi sobie ze swoim zadaniem.
Każdy poziom wyposażenia (z wyjątkiem SE), oferowany jest z różnymi pakietami opcji do wyboru. Oznacza to, że niektóre używane modele Edge mogą być wyposażone w dodatkowe funkcje zwiększające komfort i aktywne bezpieczeństwo poza standardowymi konstrukcjami.
Nawiasem mówiąc, nawet w podstawowej wersji SE Ford oferuje wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa kierowcy, w tym monitorowanie martwego pola i autonomiczne hamowanie awaryjne.
Plusy: mocne silniki, miękkie i wygodne siedzenia, przestronne, ciche wnętrze, duży bagażnik.
Minusy: przestarzały wystrój wnętrza, słaba widoczność przez szerokie słupki dachowe, sztywne zawieszenie, duże przechyły nadwozia na ostrych zakrętach, niezbyt szybka automatyczna skrzynia biegów.
7. FORD EXPLORER
Silnik: 2,3 l, 3,5 l, 280-365 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 7
Zużycie paliwa: 12,4-14,7 l / 100 km (miasto)
Explorer niewiele się zmienił od rozpoczęcia produkcji piątej generacji modelu w 2011 roku, poza tym, że w 2016 roku przeszedł lifting. Solidny «habitus» samochodu łączy się z praktyczną przestronnością: w średniej wielkości (jak na amerykańskie standardy) crossoverze jest wystarczająco dużo miejsca dla ludzi i ładunku. Mocne silniki radzą sobie z zadaniami w każdej sytuacji na drodze. Jednak Explorer pozostaje w tyle za konkurencją, jeśli chodzi o zużycie paliwa, jakość wykończenia lub bezpieczeństwo.
Pięcioletni Explorer był dostępny w pięciu wersjach wyposażenia: Base, XLT, Limited, Sport i Platinum. Podstawowy jest wyposażony w 3,5-litrowy silnik V6 i napęd na przednie koła. Ford ma w swoim arsenale jeszcze jeden silnik V6 – 3,5-litrowy silnik o mocy zwiększonej do 365 KM. Jest instalowany w wersjach wyposażenia Sport i Platinum. Ten silnik spalinowy jest szczególnie dobry, gdy auto musi wykazać się siłą pociągową.
Z każdym z trzech silników Explorerowi nie brakuje mocy. Szybkie przyspieszenie nie stanowi problemu dla tego samochodu, nawet z podstawowym układem napędowym.
Standardowa konfiguracja dostępna we wszystkich wersjach wyposażenia obejmuje tapicerkę materiałową, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, kamerę cofania, system MyKey, interfejs informacyjno-rozrywkowy SYNC, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala, Bluetooth, port USB i system stereo z 6 głośnikami.
Plusy: Ciche i wygodne wnętrze, mocny opcjonalny silnik V6 turbo, łatwy w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy, duży bagażnik (595 litrów).
Minusy: ciasny trzeci rząd siedzeń, «ciężki» układ kierowniczy.
6. BMW X3
Silnik: 2.0L, 3.0L, 248-355 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: tylny / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 10,2-11,8 l / 100 km (miasto)
Jeden z najatrakcyjniejszych SUV-ów w swojej klasie. X3 ma przestronną 5-osobową kabinę, przyzwoitą ilość miejsca w bagażniku i jeden z najlepszych systemów informacyjno-rozrywkowych w segmencie luksusowym. Turbodoładowane silniki dostarczane z samochodem są jednocześnie mocne i ekonomiczne. X3 zapewnia przyjemną, sportową jazdę bez utraty komfortu. Ponadto X3 cieszy się dużym uznaniem za solidne nadwozie, które jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom.
Standardowe zawieszenie tłumi nierówności drogi, zapewniając komfortową jazdę. Opcjonalne zawieszenie M Sport jeszcze bardziej poprawia prowadzenie X3 (choć z niewielkim spadkiem komfortu jazdy).
Począwszy od roku modelowego 2019, wszystkie X3 są standardowo wyposażone w czujniki parkowania, ostrzeganie przed kolizją z przodu, automatyczne hamowanie awaryjne i wykrywanie pieszych. Te funkcje były opcjonalne w modelach z 2018 roku.
Wnętrze X3 jest ładne, ale styl jest bardziej umiarkowany niż luksusowy.
BMW X3 jest dostępne w dwóch podstawowych wersjach wyposażenia: 30i i M40i. Główna różnica między nimi znajduje się pod maską. 30i jest napędzany czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem i jest dostępny z napędem na tylne lub wszystkie koła. M40i jest wyposażony w turbodoładowany silnik V6 i pełny napęd. Zużywa więcej benzyny niż większość kolegów z klasy.
Plusy: Mocne, ale dość ekonomiczne silniki, dużo miejsca dla pasażerów z przodu i z tyłu, wygodny system informacyjno-rozrywkowy.
Minusy: obsługi Android Auto nie ma się na liście opcji.
5. FORD ESCAPE
Silnik: 1,5 l, 2,0 l, 2,5 l, 168-245 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: tylny / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 7,8-9 l / 100 km (miasto)
Ford Escape to jeden z rzadkich modeli kompaktowych crossoverów, który z powodzeniem łączy w sobie osiągi i praktyczność. Sportowe prowadzenie i mocny turbodoładowany silnik sprawiają, że jazda Escape przypomina jazdę samochodem osobowym. Jednocześnie wszechstronność SUVa została zaniedbana.
Trzecia generacja Escape, wprowadzona na rynek w 2013 roku, może pochwalić się jednym z największych bagażników w swojej klasie (tylko Honda i Toyota oferują więcej) oraz dostępnością napędu na wszystkie koła w opcji, co gwarantuje kierowcy pewność na drodze przy złej pogodzie.
Opcjonalnie 2-litrowy silnik o mocy 245 KM – prawdziwa «bestia»; jeśli nie zależy Ci na potężnej mocy i nie chcesz nadmiernego zużycia paliwa, istnieje bardziej sensowna opcja – 1,5-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 179 KM. Oba silniki współpracują z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Istnieje również trzecia opcja silnika – 2,5-litrowy (168 KM), który został zainstalowany na bazie Escape S.
Samochód był produkowany w czterech wersjach wyposażenia: S, SE, SEL i Titanium.
Podstawowa wersja S była standardowo wyposażona w materiałową tapicerkę, ręcznie regulowany fotel kierowcy, kamerę cofania, 4,2-calowy wyświetlacz, 6-głośnikowy system audio i port USB.
SE był wyposażony w 1,5-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 179 KM, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, uruchamianie przyciskiem, światła przeciwmgielne, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz system informacyjno-rozrywkowy SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym, radio satelitarne, Android Auto i Apple CarPlay.
Plusy: niezawodna gama silników, pojemny bagażnik, prowadzenie i zwinność jak w przypadku sedana.
Minusy: niska jakość wykonania wnętrza, wysokie zużycie paliwa, minimalne wyposażenie standardowe, niska ocena bezpieczeństwa w swojej klasie.
4. HONDA ACCORD
Silnik: 2,0 l, 192-252 KM
Skrzynia biegów: manualna, automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 7,8-10,7 l/100 km (miasto)
Honda Accord 10. generacji zadebiutowała w 2018 roku i była jednym z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych samochodów na rynku w tamtym czasie dzięki dynamicznemu przyspieszeniu, zrównoważonemu prowadzeniu, dużemu bagażnikowi i doskonałym wynikom w zakresie bezpieczeństwa.
Wnętrze Accorda jest przestronne i nowoczesne, z wysokiej jakości materiałów, przyjaznego dla użytkownika systemu multimedialnego i dobrze rozmieszczonych elementów sterujących. Jeśli jednak wysocy kierowcy będą chcieli przetestować skok fotela, ich kolana oprą się o twardy plastik.
Accord był produkowany w 5 wersjach wyposażenia: LX, Sport, EX, EX-L i Touring. Podstawowy LX ma solidną listę aktywnych systemów bezpieczeństwa. Jednak, aby uzyskać system infotainment z ekranem dotykowym, Android Auto i Apple CarPlay, musisz przejść na wyższe wersje wykończeniowe.
Skórzana tapicerka jest standardem w modelu EX-L. Touring pierwszej klasy zawiera udogodnienia, takie jak wentylowane przednie siedzenia, podgrzewane tylne siedzenia i nawigację.
Plusy: mocne i ekonomiczne silniki, przestronne i ekskluzywne wnętrze, ostry układ kierowniczy, obecność podstawowych aktywnych systemów bezpieczeństwa w podstawowych wersjach wyposażenia.
Minusy: Niska pozycja siedząca utrudnia wsiadanie i wysiadanie z samochodu, a przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu jest niewielka.
3. VOLKSWAGEN TIGUAN
Silnik: 2,0 l, 184 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: pełny / przedni
Liczba miejsc: 5-7
Zużycie paliwa: 10,7 l / 100 km (miasto)
Kompaktowy crossover VW Tiguan jest na linii montażowej od 15 lat, co nie jest zaskakujące – ma doskonałe wyniki w zakresie bezpieczeństwa i wysoką przewidywaną ocenę niezawodności. Tylko anemiczne przyspieszenie i słabe prowadzenie sprawiają, że ten samochód nie jest najlepszym zakupem roku. Tiguan prowadzi się komfortowo nawet po bardzo złych drogach, wyraźnie przechylając się na zakrętach. Jeśli szukasz sportowego crossovera, to zdecydowanie nie jest to Tiguan.
Kompletna zmiana stylizacji modelu miała miejsce w 2018 roku. Nowy samochód okazał się większy niż poprzedni. VW wykorzystał dodatkową objętość, aby zwiększyć przestrzeń ładunkowo-pasażerską. Mówiąc najprościej, wielkość bagażnika zwiększono do 340 litrów i dodano miejsce na nogi pasażerów.
Tiguan był produkowany w 6 wersjach wyposażenia: S, SE, SEL, SEL R-Line, SEL Premium i SEL Premium R-Line. Wszystkie są wyposażone w ten sam 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem.
Napęd na przednie koła jest standardem. Samochody w nią wyposażone mają trzy rzędy siedzeń. Modele z napędem na wszystkie koła mogą mieć zarówno dwa, jak i trzy rzędy siedzeń.
Już podstawowy model oferuje standardowy system informacyjno-rozrywkowy z 6,5-calowym ekranem dotykowym, który obsługuje Android Auto i Apple CarPlay. Podnosząc poprzeczkę, uzyskasz większy komfort i wygodę. W szczególności 8-calowy ekran dotykowy, dodatkowe porty USB, radio satelitarne, tapicerkę ze sztucznej skóry, podgrzewane przednie siedzenia, automatyczne hamowanie awaryjne i monitorowanie martwego pola.
Plusy: doskonałe wyniki w zakresie bezpieczeństwa, duży bagażnik, siedzenia w trzecim rzędzie (jako opcja).
Minusy: słaby silnik, wyraźne przechyły nadwozia w zakrętach, małe siedzenia w trzecim rzędzie.
2. CHEVROLET MALIBU
Silnik: 1,5 l, 2,0 l, 160-250 KM
Skrzynia biegów: CVT / automatyczna skrzynia biegów
Napęd: przedni
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 8,1-10,7 l/100 km (miasto)
Chevrolet Malibu ma kilka zalet w stosunku do konkurentów. Należą do nich na przykład przestronny bagażnik i nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy. Poza tym nie wyróżnia się na tle konkurencji: oferuje komfortową jazdę, oszczędność paliwa, łatwe do zrozumienia elementy sterowania. Ze względu na tę przewidywalność i najwyższą niezawodność model jest wysoko ceniony w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie.
Fotele w Malibu są wygodne, z dobrą przestrzenią na głowę i nogi w dwóch rzędach, ale jak mówią właściciele samochodu, nie zapewniają wystarczającego podparcia nóg i pleców podczas długich podróży. Wnętrze jest jedno z najmniej imponujących w klasie, z niedrogimi elementami wykończenia i układem przyrządów z ubiegłego wieku.
Natomiast, starając się nadążyć za konkurencją pod względem oszczędności paliwa, Chevrolet wyposażył Malibu w napęd o zmiennej prędkości (CVT) w samochodach wyposażonych w bazowy, turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra. Malibu było produkowane w 5 wersjach wyposażenia: L, LS, RS, LT i Premier. Jest też Chevrolet Malibu Hybrid. Najbardziej optymalny jest pakiet LT, który oferuje ulepszone wykończenie wnętrza oraz dostęp do dodatkowych funkcji i systemów wspomagających kierowcę.
Plusy: przestronne wnętrze, miękkie zawieszenie, wygodny system informacyjno-rozrywkowy.
Minusy: przestarzały wystrój wnętrz i materiały, niewygodne siedzenia, «niesportowy» silnik o pojemności 1,5 litra.
1. CHEVROLET EQUINOX
Silnik: 1,5 l, 3,5 l, 137-3-1 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 7,6-10,7 l / 100 km (miasto)
Wszyscy producenci samochodów starają się, aby ich kompaktowe crossovery były wyjątkowe. Chevrolet Equinox wyróżnia się luksusowymi funkcjami i kilkoma interesującymi silnikami.
Auto może mieć dwa alternatywne układy napędowe. Jeśli nie jesteś zadowolony z podstawowego 1,5-litrowego silnika turbo (spala 8,4 l/100 km), możliwy jest turbodoładowany silnik 2-litrowy o dodatkowych 80 KM. Jest też diesel, bardzo oszczędny silnik spalinowy.
Samochód jest bardzo praktyczny: nie trzeba się ściskać w dwóch rzędach siedzeń, systemy wspomagające kierowcę są w światowym trendzie, doskonałe wyniki zużycia paliwa przy bazowym silniku benzynowym (i opcjonalnym silnikiem wysokoprężnym). Auto, według amerykańskich kolegów, ma idealną przewidywaną ocenę niezawodności i dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa.
Chevrolet Equinox był produkowany w 4 wersjach wyposażenia: L, LS, LT i Premier. Wersje L i LS są dostępne tylko z 1,5-litrowym silnikiem turbo, podczas gdy LT i Premier mogą być również wyposażone w 2-litrowy silnik turbo lub turbodiesel.
Podstawowe wyposażenie jest dostępne tylko z napędem na przednie koła, reszta – zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła.
Equinox ma przyjemne maniery na drodze, dobrze wyważone prowadzenie. Chociaż samochód nie jest sportowym, pewnie wchodzi w zakręty i cieszy komfortową jazdą. Promień skrętu jest jednak większy niż można by się spodziewać po mniejszym crossoverze. Jednak, jak wiadomo, nawet słońce ma plamy…
Plusy: komfortowe zawieszenie, trzy silniki do wyboru, w tym ekonomiczny diesel, obszerne i wygodne wnętrze, ogólna wysoka niezawodność elementów i zespołów.
Minusy: jakość materiałów we wnętrzu pozostaje w tyle, zwrotność auta nie jest najwyższa, podstawowy silnik o pojemności 1,5 litra jest słaby.

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!