TOP-40 najpopularniejszych samochodów z Ameryki w Polsce. Część druga
Pod koniec roku zwyczajowo podsumowuje się wyniki, a my w ColumbAuto postanowiliśmy nie odchodzić od tej tradycji. Przedstawiamy TOP najpopularniejszych używanych samochodów z USA, które były najchętniej kupowane przez Polaków w 2022 roku.
TOP 10: od 30 do 21 miejsca
Druga część rankingu. Zacznij tutaj.
-----------
30. Jaguar F-Pace
29. Mini Cooper
28. Mercedes CLA
27. Mitsubishi Outlander
26. Honda CR-V
25. BMW X5
24. Toyota RAV4
23. Ford EcoSport
22. Dodge Journey
21. Buick Encore
-------------
30. JAGUAR F-PACE
Silnik: 2,0 l, 3,0 l, 5,0 l, 180-550 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 9-13,1 l / 100 km (miasto)
Kompaktowy crossover Jaguar F-Pace został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności jesienią 2015 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, ale «rasowy» Brytyjczyk dotarł do Ameryki dopiero w 2017 roku. Modele z pierwszych lat produkcji różniły się od siebie jedynie drobnymi szczegółami, takimi jak rozmiar ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego (zwiększono go z 8 do 10 cali) czy niektórymi funkcjami (np. obecność kamery cofania lub czujniki parkowania). Wiele z nich zmieniło się z opcjonalnych na standardowe.
F-Pace oferuje dość szeroką gamę silników, zaczynając od ekonomicznego 2,0-litrowego turbodiesla o mocy 180 KM, a kończąc na sportowych V6 i V8 o mocy 380 i 550 KM (ostatni jest montowany od 2019 roku). Samochód dobrze się prowadzi, łatwo wchodzi w ostre zakręty; jego prężne zawieszenie zapewnia komfortową jazdę nawet po słabo utwardzonych drogach.
F-Pace ma przestronne wnętrze, dość pojemny bagażnik i przyzwoity zestaw funkcji bezpieczeństwa, w tym rzadko spotykany system wykrywania senności kierowcy.
Jednak są skargi na wykończenie wnętrza, szczególnie w niższych wersjach wyposażenia – tani plastik nadto rzuca się w oczy. Zwiększenie średnicy kół (niektóre konfiguracje mają 20- i 21-calowe koła zamiast standardowych 18- i 19-calowych) nieznacznie pogarsza komfort jazdy.
O ile w latach 2017-2018 Jaguar F-Pace był oferowany w 6 wersjach wyposażenia – F-Pace, Premium, Prestige, R-Sport, S i Portfolio – to w 2019 było ich 7 ze względu na dodanie linii wyposażenia SVR z potężnym silnikiem V8 o mocy 550 koni mechanicznych.
W sumie dla F-Pace dostępnych było 5 silników: 2-litrowy turbodoładowany (247 KM), zmodernizowany 2-litrowy turbodoładowany (296 KM), 2-litrowy turbodiesel (180 KM), 3-litrowy turbodoładowany V6 (340-380 KM, tylko wersja S) i wspomniany już 5-litrowy turbodoładowany silnik V8 (wersja SVR).
Podstawowy F-Pace to dobry wybór dla większości kupujących. Jest wyposażony w dobry zestaw systemów bezpieczeństwa i ma bardzo żwawy 2-litrowy silnik benzynowy.
Jeśli chcesz diesla, musisz poszukać pakietu Premium. Prestige przyniesie udogodnienia, takie jak obsługa Apple CarPlay / Android Auto i skórzana tapicerka.
Automatyczna skrzynia biegów we wszystkich wersjach wyposażenia jest taka sama – 8-biegowa, napęd na wszystkie koła.
Plusy: zwrotny i przyjemny w prowadzeniu samochód z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem, duży wybór silników (jest ekonomiczny diesel), rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Minusy: drogi w eksploatacji, problemy z niezawodnością, nieporęczny i skomplikowany w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy, ekran dotykowy czasami «się zawiesza».
29. MINI COOPER
Silnik: 1,2 l, 1,5 l, 134-228 KM
Skrzynia biegów: manualna / automatyczna
Napęd: przedni
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 8,4-9,4 l / 100 km (miasto)
Stworzony przez BMW kompaktowy Mini Cooper stał się kultowym klasykiem na całym świecie. Trzecia generacja modelu, która trafiła do sprzedaży w tym roku, była rozwijana w trzech wersjach nadwozia: 2-drzwiowy z twardym dachem, 2-drzwiowy kabriolet i 4-drzwiowy z twardym dachem.
Istnieją trzy poziomy wyposażenia Mini: Classic, Signature i Iconic. Wszystkie samochody wyposażone są w szeroką gamę silników, w tym zarówno jednostki benzynowe o pojemności 1,2 i 1,5 litra, jak i 1,5-litrowy diesel (modele z silnikiem wysokoprężnym mają w nazwie literę D – np. One D lub Cooper SD).
Wszystkie silniki turbo zapewniają Mini doskonałą dynamikę przyspieszenia, w tym 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 134 KM. Współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów (lub opcjonalną automatyczną skrzynią biegów) i jest montowany tylko na bazowym Mini Cooper – Classic.
Ale nawet w podstawowym Mini jest dobrze wyposażone: klimatyzacja, czujniki deszczu, automatyczne reflektory, kamera cofania, czujniki parkowania «przód-tył», adaptacyjny tempomat, radio satelitarne, podgrzewane przednie fotele, tapicerka ze sztucznej skóry, aluminiowe felgi, system informacyjno-rozrywkowy z 6,5-calowy wyświetlacz, port USB, Bluetooth i system stereo z 6 głośnikami.
Mini Cooper to przyjemność z jazdy. Często porównuje się go do kartingu w tym sensie, że można nim pokonywać zakręty prawie bez przechyłów. Ale jest minus – samochód ma twardy zawieszenie, które nie każdemu przypadnie do gustu.
Plusy: szeroki wybór silników, w tym diesla, bogate wyposażenie nawet w podstawowej wersji, doskonałe prowadzenie.
Minusy: Wysoki koszt posiadania, ciasne tylne siedzenia, mały bagażnik i sztywne zawieszenie.
28. MERCEDES CLA
Silnik: 2,0 l, 208 - 375 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 9,8-10,2 l / 100 km (miasto)
Mercedes CLA 2019 to luksusowy sedan średniej wielkości. Chociaż producent nazywa to czterodrzwiowym coupe, w rzeczywistości jest to sedan – tylko z nadwoziem przypominającym «coupe». Może być z napędem na przednie lub na wszystkie koła i ma dwie opcje oszczędnego silnika.
W silnikach tkwi główna różnica między dwoma poziomami wyposażenia – CLA 250 i AMG CLA 45. Pierwszy jest wyposażony w 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 208 KM, drugi to ten sam, ale mocniejszy silnik turbo o mocy 375 koni mechanicznych.
Jednocześnie obie wersje mają tę samą 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów, więc jeśli nie chcesz mocniejszego silnika i napędu na wszystkie koła, nie musisz dopłacać za model AMG.
Wewnątrz auta znajdziemy system informacyjno-rozrywkowy COMAND z 8-calowym wyświetlaczem, radio HD, dwa porty USB, Bluetooth, dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie fotele z tapicerką ze skóry syntetycznej, uruchamianie przyciskiem. Samochód jest wyposażony w kamerę cofania, system ostrzegania przed kolizją z przodu, autonomiczne hamowanie awaryjne i monitorowanie senności kierowcy.
W AMG CLA 45 wszystko jest takie same, z wyjątkiem tego, że w związku z instalacją silnika wymuszonego zmieniono ustawienia zawieszenia, wzmocniono hamulce i zamontowano specjalny układ wydechowy. Napęd na wszystkie koła jest standardem.
Co ciekawe, pojemność bagażnika tego modelu jest większa niż w wielu innych luksusowych autach podobnego kalibru. Ale w kabinie – a dokładniej z tyłu – są niuanse. Podczas gdy przednie siedzenia są wygodne, tylne są ciasne, z niewielką przestrzenią nad głową i ograniczoną przestrzenią na nogi.
Materiały wykończenia wnętrza nie są złe, ale nie najwyższej jakości.
Większość kierowców uważa, że korzystanie z systemu multimedialnego COMAND jest niewygodne. Układ menu systemu jest skomplikowany, a większość funkcji kontroluje się za pomocą centralnego pokrętła, co odwraca uwagę kierowcy od drogi.
Plusy: niezawodne silniki, sportowe prowadzenie, dość duży bagażnik.
Minusy: ciasne i niewygodne tylne siedzenia, sztywne zawieszenie, nieporęczne sterowanie systemem informacyjno-rozrywkowym.
27. MITSUBISHI OUTLANDER
Silnik: 2,4 l, 3,0 l, 166 - 224 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 10,7-11,1 l / 100 km (miasto)
Mitsubishi Outlander trzeciej generacji to jeden z najtańszych samochodów, w którym dostępny jest trzeci rząd siedzeń (choć wygodnie mogą na nim siedzieć tylko dzieci). Produkowany jest zarówno z silnikiem spalinowym, i jako hybryda typu plug-in (PHEV). Napęd na wszystkie koła S-AWC jest opcjonalny w gamie i jest dostępny tylko w najwyższej wersji GT z 3,0-litrowym silnikiem V6 o mocy 224 KM i automatyczną skrzynią biegów. Dlatego bardziej popularne są modyfikacje tego crossovera z napędem na przednie koła, które można znaleźć w jednym z czterech standardowych poziomów wyposażenia – ES, SE, LE lub SEL.
Z reguły Outlander jest wyposażony w sprawdzony 2,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 166 KM, bezstopniową skrzynię biegów i we wszystkich wersjach wyposażenia ma dostęp bezkluczykowy, przednie i tylne czujniki parkowania, 7-calowy ekran dotykowy, sześciogłośnikowy system audio, port USB, Bluetooth, dwustrefową automatyczną klimatyzację i kamerę cofania.
Aby uzyskać takie funkcje jak obsługa Android Auto/Apple CarPlay, drugi port USB, radio satelitarne, elektryczne fotele, trzeba wybrać pakiet SE lub LE (podobny do SE, różni się tylko drobnymi detalami we wnętrzu).
Niektóre modele SE były wyposażone w asystenta martwego pola, ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu i szyberdach.
Pakiet SEL jest uważany za najbogatszy: skórzane wnętrze, elektrycznie sterowana tylna klapa, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, automatyczne wycieraczki przedniej szyby itp. W 2019 roku Mitsubishi oferowało kilka opcji SEL, więc samochody w tym samym poziomie wyposażenia mogą mieć różne opcje. Na przykład w niektórych samochodach można znaleźć dziewięciogłośnikowy system stereo Rockford Fosgate, wszechstronne kamery parkowania, podgrzewaną kierownicę, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe, ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, ostrzeżenie o kolizji i autonomiczne hamowanie awaryjne.
Plusy: wysoki poziom bezpieczeństwa, dobre wyposażenie, w tym podstawowe, sprawdzony w czasie, niezawodny silnik.
Minusy: kapryśny i niezbyt niezawodny wariator, który wymaga ciągłego chłodzenia.
26. HONDA CR-V
Silnik: 1,5 l, 2,4 l, 184-190 KM
Skrzynia biegów: CVT
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 8,7-9,4 l / 100 km (miasto)
Kompaktowy crossover Honda CR-V (skrót od Compact Recreation Vehicle – kompaktowy pojazd rekreacyjny) jest uważany za jednego z najbardziej udanych przedstawicieli swojej klasy.
Posiada przestronne wnętrze wysokiej klasy, jeden z największych bagażników w swojej klasie (580 l), wiele dostępnych zabezpieczeń czynnych, wygodne zawieszenie, doskonałe prowadzenie, niegłośny wariator i bardzo żwawe silniki.
Dokładniej, są dwa silniki: podstawowy 2,4-litrowy (184 KM) i 1,5-litrowy z turbodoładowaniem (190 KM). Te ostatnie powinny być ściśle monitorowane. Chociaż Honda oficjalnie tego nie przyznała, 1,5-litrowy silnik w samochodach z lat 2017-2018 miał problem z mieszaniem benzyny i oleju w skrzyni korbowej. W tym samym czasie do kabiny przedostał się zapach benzyny. Z jakiegoś powodu problem ten był najbardziej widoczny na terenach północnych.
Te problemy nie dotyczą podstawowego silnika o pojemności 2,4 litra. W maszynach produkowanych od początku 2019 roku również z powodzeniem przeżyły.
Honda CR-V była produkowana w czterech wersjach wyposażenia: LX, EX, EX-L i Touring. Podstawowy LX to dobry wybór dla większości kupujących. Ma dobry zestaw standardowego wyposażenia: 5-calowy wyświetlacz, szerokokątną kamerę cofania, 4-głośnikowy system audio, Bluetooth, port USB, dwa gniazda samochodowe 12 V, dostęp bezkluczykowy, automatyczna klimatyzacja, tapicerka materiałowa, ręczna regulacja przednich siedzeń i kolumny kierownicy, reflektory halogenowe i 17-calowe felgi aluminiowe.
Silnik o pojemności 2,4 litra ma wystarczającą moc do codziennej eksploatacji samochodu w każdych warunkach. Ale jeśli chcesz uzyskać mocniejszy (i nieco bardziej ekonomiczny) silnik z turbodoładowaniem, będziesz musiał wziąć pakiet EX lub wyższy.
Należy zauważyć, że w pakiecie LX brakuje wielu funkcji, które można znaleźć w wyższych wersjach wyposażenia – tego samego ekranu dotykowego, możliwości podłączenia smartfona, systemu ostrzegania przed kolizją. Jeśli więc szukasz najnowszych technologii i funkcji bezpieczeństwa, wybierz wersje EX, EX-L i Touring, które obsługują Apple CarPlay/Android Auto i pakiet bezpieczeństwa Honda Sensing.
Być może na kogoś zrobi wrażenie fakt, że American Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) uznał CR-V za najbezpieczniejszy kompaktowy crossover 2018 roku i przyznał mu najwyższy wynik we wszystkich sześciu testach zderzeniowych. Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) przyznała modelowi CR-V najwyższą ogólną ocenę bezpieczeństwa wynoszącą pięć z pięciu gwiazdek.
Plusy: przestronne wnętrze i bagażnik, doskonałe prowadzenie, oszczędne silniki, doskonałe bezpieczeństwo.
Minusy: droższy od konkurentów w tej klasie, wyższy koszt eksploatacji, stosunkowo ubogie wyposażenie w podstawowej konfiguracji.
25. BMW X5
Silnik: 2,0 l, 3,0 l, 4,4 l, 255 - 567 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: tylny / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 10,2-16,8 l / 100 km (miasto)
SUV BMW X5 czwartej generacji, który pojawił się w amerykańskich salonach pod koniec 2018 roku, to zdecydowanie jeden z najbardziej udanych samochodów słynnego niemieckiego producenta. Z powodzeniem łączy wygodę i zwrotność. Jego standardowe zawieszenie jest wystarczająco sztywne, aby pozwolić na szybkie pokonywanie zakrętów X5 i wystarczająco miękkie, aby pochłaniać nierówności na problematycznych drogach.
Hałas opon może przenikać do kabiny, ale nie usłyszysz szumu wiatru i ruchu ulicznego – X5 ma świetną dźwiękoszczelność.
Na szczególną uwagę zasługuje wnętrze SUV-a, ponieważ do jego wykończenia użyto najwyższej jakości materiałów.
BMW X5 było produkowane w 6 wersjach wyposażenia: sDrive35i, xDrive35i, xDrive35d, xDrive40e iPerformance, xDrive50i i X5 M (nie replikowane w roku modelowym 2019). Wszystkie są wyposażone w różne silniki, a wszystkie poza podstawową konfiguracją mają pełny napęd. Przy tak wielu oferowanych opcjach trudno jest znaleźć dwa dokładnie takie same modele X5.
Podstawowy X5 sDrive35i z napędem na tylne koła, z 300-konnym 3-litrowym silnikiem z podwójnym turbodoładowaniem, jest płynny, ale dynamiczny. Miłośnicy szybkiej jazdy nie będą zawiedzeni, zwłaszcza jeśli trafią na samochód z silnikami V8 (podwójne turbodoładowanie).
X5 sDrive35i jest standardowo wyposażony w skórzane (podgrzewane) fotele z elektryczną regulacją w 14 kierunkach, dwustrefową automatyczną klimatyzację, panoramiczny szyberdach, elektrycznie sterowaną tylną klapę, przycisk uruchamiania silnika, kamerę cofania, wycieraczki z czujnikiem deszczu, a także przednie i tylne czujniki parkowania.
System informacyjno-rozrywkowy obsługiwany jest przez 10,2-calowy ekran dotykowy, samochód posiada także 9-głośnikowy system audio, nawigację, port USB, Bluetooth oraz radio HD.
X5 xDrive35i to wersja pakietu podstawowego z napędem na wszystkie koła. X5xDrive35d – olej napędowy (3 l, 255 KM), ale także pełny napęd. X5 xDrive40e iPerformance to hybryda plug-in z napędem na wszystkie koła z 2,0-litrowym silnikiem turbo i silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 308 KM.
Napęd na wszystkie koła xDrive50i jest wyposażony w 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, skórzaną tapicerkę, czterostrefową klimatyzację, dźwięk przestrzenny Harman Kardon, radio satelitarne i dostęp bezkluczykowy.
Cóż, topowa wersja X5 M otrzymała 567-konny turbodoładowany 4,4-litrowy silnik V8. Jednak ci, którzy chcą go kupić, będą musieli szukać modelu 2018 lub 2020 – nie został wyprodukowany w 2019 roku.
Plusy: Mocne i niezawodne silniki, wyrafinowane sportowe prowadzenie, wygodne siedzenia, łatwy w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy.
Minusy: szerokie słupki i małe lusterka wsteczne, które ograniczają widoczność, szerokie progi utrudniające wsiadanie i wysiadanie z samochodu, ciasne opcjonalnie siedzenia w trzecim rzędzie.
24. TOYOTA RAV4
Silnik: 2,5 l, 176 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 9-9,4 l / 100 km (miasto)
RAV4 ma wygodną jazdę, dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa i wszechstronne przyjemne wnętrze. Fotele są miękkie i wygodne, a duże okna crossovera zapewniają dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Tylne siedzenia zapewniają pasażerom dużo miejsca nad głową i na nogi. Wnętrze jest stylowe, część deski rozdzielczej obszyta wysokiej jakości, miękkim w dotyku plastykiem. Jednak w niektórych miejscach zaoszczędzili na tym – i to rzuca się w oczy.
Zawieszenie RAV4 dobrze pochłania nierówności drogowe, można się przez nie przebić, ale o to trzeba się mocno postarać.
Ogólnie rzecz biorąc, jest to wygodny SUV do codziennych dojazdów do pracy. Dodatkowo dzięki prześwitowi 165 mm i dostępnemu napędowi na wszystkie koła bez problemu zjeżdża z asfaltu i porusza się po drogach gruntowych lub zaśnieżonych.
Wszystkie modele od 2013 do 2018 należą do czwartej generacji i mają ten sam silnik, skrzynię biegów oraz gabaryty. A z końca 2018 roku – do piątej, która znacznie różni się od poprzednich: na przykład moc silnika wzrosła o 27 KM, a wskaźniki zużycia paliwa poprawiły się o ponad 1 litr na sto. Pojawiły się funkcje, które w czwartej generacji nie były dostępne w żadnym z poziomów wyposażenia: obsługa Apple CarPlay, hotspot Wi-Fi, rozpoznawanie znaków drogowych i monitorowanie stanu kierowcy.
We wskazanych latach samochód był produkowany w 5 wersjach wyposażenia: LE, XLE, XLE Premium, Adventure i Limited.
Już w podstawowej konfiguracji samochód jest wyposażony w pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense P, który obejmuje system ostrzegania przed kolizją, autonomiczne hamowanie awaryjne, wykrywanie pieszych i ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu. Ponadto dostępny jest aktywny system utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych i monitorowanie kierowcy, adaptacyjny tempomat.
Dzięki licznym elektronicznym asystentom RAV4 pozostaje stabilny i spokojny na drodze. Moc jego silnika w połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów wystarcza zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas wyprzedzania na autostradzie. Szczerze mówiąc, silnik jest głośny podczas pracy, zwłaszcza przy dużych prędkościach, ale nie psuje to ogólnego wrażenia od prowadzenia samochodu.
RAV4 może ciągnąć przyczepę, ale ta «umiejętność» zależy bezpośrednio od konfiguracji. Na przykład modele SE w ogóle nie są przeznaczone do holowania.
Plusy: wygodne zawieszenie, przestronne wnętrze i bagażnik, dobry zestaw standardowych systemów bezpieczeństwa, bardziej oszczędny silnik niż wcześniej.
Minusy: niektóre materiały wykończeniowe wyglądają tanio, głośny silnik, nie wszystkie samochody są przystosowane do ciągnięcia przyczepy.
23. FORD ECOSPORT
Silnik: 1.0L, 2.0L, 123 - 166 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 8,7-10,2 l / 100 km (miasto)
Odświeżony Ford EcoSport drugiej generacji, który wszedł na rynek amerykański trzy lata później niż w Europie w 2017 roku, z trudem udowadnia, że dobry crossover nie musi być duży. Zdecydowanie nie można powiedzieć, że EcoSport jest zły. Ma dość ładny design, ostry układ kierowniczy, jest zwinny, ma kilka nowoczesnych funkcji wspomagających kierowcę i dość pojemny (jak na swoje rozmiary) bagażnik.
Ale jego trzy- i czterocylindrowe silniki mają trudności z przyspieszeniem samochodu i nie są zbyt ekonomiczne, a zawieszenie nie radzi sobie z nierównościami na problematycznej drodze. Jednym słowem jest to auto typowo miejskie, idealne dla Ciebie, jeśli mieszkasz w dużym mieście i potrzebujesz auta na dojazdy do pracy lub zakupy.
W latach 2018-2019 Ford EcoSport był dostępny w 4 wersjach wyposażenia: S, SE, SES i Titanium. Podstawowy zespół z trzycylindrowym 1-litrowym silnikiem o mocy zaledwie 123 KM jest raczej skromny. Więc jeśli szukasz dodatkowej wygody, sprawdź jeden z wyższych poziomów wyposażenia, który obejmuje ekran dotykowy lub obsługę Apple CarPlay / Android Auto.
Wnętrze EcoSport to jeden z jego atutów. Wnętrze wygląda nowocześnie, na konsoli wzrok przykuwa wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego, przypominający tablet.
Niestety materiały wykończenia wnętrza mogły być lepsze – prawie wszędzie, po bliższym przyjrzeniu się, można znaleźć tani plastik. Wąskie boczne słupki dachowe zapewniają dobrą widoczność z boków samochodu, ale szerokie słupki narożne tworzą duże «martwe strefy», praktycznie niewidoczne z siedzenia kierowcy.
EcoSport, jak już zauważyliśmy, ma dobry bagażnik, ale fakt ten jest niwelowany tym, że tylna klapa otwiera się na bok, podczas gdy u większość konkurentów – w górę.
Plusy: zwrotność, bagażnik, odpowiedni do wielkości auta, wygodny system informacyjno-rozrywkowy.
Minusy: słabe silniki, duże spalanie, ciasne i niewygodne siedzenia (mało miejsca na nogi), słaba widoczność przez szerokie słupki.
22. DODGE JOURNEY
Silnik: 2,4 l, 173 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni
Liczba miejsc: 7
Zużycie paliwa: 12,4 l / 100 km (miasto)
Dodge Journey pierwszej generacji był produkowany od 2010 do 2020 roku i przez ten czas pozostał praktycznie niezmieniony. Do 2019 roku nabywcy w USA mogli wybierać spośród trzech silników benzynowych – podstawowego 2,4-litrowego (173 KM), a także opcjonalnego 2,7-litrowego Chryslera SOHC V6 (183 KM) i 3,6-litrowego V6 VVT (283 KM).
W 2019 roku zaprzestano produkcji silników V6, a czterocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra w połączeniu ze sprawdzoną w czasie 4-biegową automatyczną skrzynią biegów stał się taki sam dla wszystkich poziomów wyposażenia.
Samochód z roku modelowego 2019 miał 4 poziomy wyposażenia: SE Value, SE, Crossroad i GT z napędem na wszystkie koła, podczas gdy samochód z roku modelowego 2020 miał tylko dwa z nich – podstawowy SE Value i maksymalny Crossroad.
Podstawowy SE Value był wyposażony w dość skromny 4,3-calowy ekran dotykowy, 6-głośnikowy system audio, port USB, materiałową tapicerkę siedzeń, dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania, bezkluczykowy dostęp i uruchomienie silnika przyciskiem. System informacyjno-rozrywkowy Uconnect jest wygodny w użyciu, ale niestety nie obsługuje Apple CarPlay/Android Auto.
SE był już wyposażony w trzystrefową klimatyzację, dodano światła przeciwmgielne i tylne światła LED.
Cóż, wyposażenie Crossroad oferuje 8,4-calowy ekran dotykowy, regulowany elektrycznie fotel kierowcy, skórzaną tapicerkę, radio satelitarne i Bluetooth.
Auto jest dość przestronne, ma przyjemne wnętrze i miękkie zawieszenie. Podstawowy silnik i niezbyt czuły układ kierowniczy zapewniają powolną, ale komfortową jazdę – nawet po wyboistych drogach.
Plusy: przestronne, wysokiej jakości wnętrze, wygodne i energochłonne zawieszenie.
Minusy: słaby silnik 2,4 litra, stosunkowo ubogie wyposażenie podstawowe. Dzięki miękkiemu zawieszeniu samochód zauważalnie przechyla się na zakrętach.
21. BUICK ENCORE
Silnik: 1,4 l, 138 - 153 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 8,7-9,8 l / 100 km (miasto)
Subkompaktowy crossover Buick Encore zadebiutował w USA w 2013 roku jako kopia europejskiego Opel Mokka, ale po 3 latach model został radykalnie zaktualizowany, zmieniając wygląd zewnętrzny i wewnętrzny.
Encore drugiej generacji okazał się udanym samochodem: ma niezawodne silniki i zawieszenie, dobre parametry bezpieczeństwa biernego i rozsądną cenę na rynku wtórnym. Może to być napęd na przednie koła lub na wszystkie koła (z wyjątkiem podstawowej konfiguracji 1SV), jest wyposażony w jeden z dwóch turbodoładowanych silników ECOTEC o pojemności 1,4 litra i mocy 138 KM lub 153 KM, współpracujący z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Obie jednostki są ekonomiczne, ale ich moc jest wyraźnie niewystarczająca dla samochodu.
Do 2019 roku samochód był produkowany w 6 wersjach wyposażenia: 1SV, Preferred, Sport Touring, Preferred II, Essence i Premium. Następnie ich liczbę zmniejszono do czterech, usuwając Preferred II i Premium.
Encore 1SV jest standardowo wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe, diodowe światła do jazdy dziennej, obite tapicerką fotele (fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie), skórzaną kierownicę, dostęp bezkluczykowy, uruchamianie przyciskiem, 8-calowy ekran dotykowy, hotspot Wi-Fi, obsługę Apple CarPlay i Android Auto, radio satelitarne, kamera cofania, system rozpoznawania głosu, Bluetooth, port USB i sześciogłośnikowy system audio.
Pakiet Preferred różni się jedynie obecnością specjalnych dywaników podłogowych i bagażnika. Sport Touring jest wyposażony w zdalne uruchamianie silnika, gniazdko 120 V, światła przeciwmgielne. Preferred II jest wyposażony w automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, dwustrefową automatyczną klimatyzację, monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu. Wersja Essence obejmuje skórzaną tapicerkę, podgrzewane i elektrycznie regulowane przednie fotele z pamięcią, podgrzewaną kierownicę i uniwersalny mechanizm otwierania drzwi garażowych.
W topowej linii Premium samochód dodatkowo otrzymał wycieraczki z czujnikiem deszczu, system audio Bose z 7 głośnikami, radio HD, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz pełną gamę aktywnych systemów bezpieczeństwa.
Ponadto Preferred II, Essence i Premium były dostępne z pakietem opcji Experience Buick, który obejmował 18-calowe chromowane felgi aluminiowe, szyberdach i system nawigacji.
Plusy: niezawodne i ekonomiczne silniki, wysokiej jakości wykończenie wnętrza, duża liczba wyposażenia standardowego, zwrotność i wygodne zawieszenie.
Minusy: słabe silniki, powolne przyspieszanie samochodu. Ale w mieście ich moc jest wystarczająca, możesz nawet wygłupiać się na światłach.
Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!