TOP-40 najpopularniejszych samochodów z Ameryki w Polsce. Część III

Pod koniec roku zwyczajowo podsumowuje się wyniki, a my w ColumbAuto postanowiliśmy nie odchodzić od tej tradycji. Przedstawiamy TOP najpopularniejszych używanych samochodów z USA, które były najchętniej kupowane przez Polaków w 2022 roku.
TOP 10: od 20. do 11. miejsca
Trzecia część rankingu. Pierwszą część można znaleźć tutaj, drugą część można znaleźć tutaj.
----------
20. Jeep Cherokee
19. BMW 330
18. Honda Civic
17. Volvo XC90
16. GMC Terrain
15. Mazda CX-5
14. Chevrolet Cruze
13. Audi Q5
12. Volkswagen Jetta
11. Ford Fusion
----------
20. JEEP CHEROCKEE
Silniki: 2,0 l, 2,4 l, 3,2 l, 180-271 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 10,2-13,1 l/100 km (miasto)
Cherockee pierwszej generacji narodziło się w 1974 roku. W tamtym czasie tak nazywała się skrócona dwudrzwiowa wersja niedrogiego Jeepa SJ. To on dał światu pierwszy w pełni automatyczny stały napęd na wszystkie koła Quadra-Trac.
Od tego czasu pojawiło się pięć pokoleń Cherockee. Samochody noszące na pokładzie nazwę dumnego plemienia Indian prawie straciły swoją nazwę (czwarta generacja w Stanach Zjednoczonych nosiła nazwę Jeep Liberty), ale wciąż pozostają na taśmie montażowej.
Jak większość członków rodziny Jeepów, Cherokee piątej generacji (produkowany od 2014 roku, przeprojektowany w 2019 roku) to wspaniały SUV. Posiada przestronne wnętrze, wygodne siedzenia. Podczas tworzenia samochodu zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań, dzięki którym np. SUV ma największą w swojej klasie zdolność holowania (do dwóch ton w przypadku wyposażenia w silnik V6).
Zaktualizowany na rok modelowy 2019, Jeep Cherokee jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia: Latitude, Latitude Plus, Limited, Overland (ten ostatni został wycofany w 2021 roku, dodając w zamian Latitude LUX) i Trailhawk (najbardziej «jeepowy»).
Kupujący mogą wybierać spośród trzech silników i czterech skrzyń biegów, w tym podstawowego napędu na przednie koła i trzech dostępnych napędów na wszystkie koła Jeep Active Drive.
Cherockee najczęściej wyposażony jest w 2,4-litrowy silnik o mocy 180 KM, który nie jest tak żarłoczny jak jego starszy 3,2-litrowy brat V6 (271 KM), ale raczej słaby jak na prawie dwutonowe auto.
Jest jednak alternatywa: 2-litrowy silnik turbo o niemal takiej samej mocy jak V6 (270 KM), przy zużyciu paliwa zaledwie 10,2 l/100 km (w trybie miejskim dla napędu na przednią oś), który zaczął być instalowany na jeepie od 2019 roku.
Nawet w podstawowej wersji Latitude Jeep jest doskonałym wyborem, tym bardziej, że przy zakupie do podstawowego wyposażenia często dodawane były opcje z wyższych poziomów wyposażenia: podgrzewane przednie fotele, radio satelitarne, tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola.
Plusy: przestronne wnętrze, kilka opcji napędu na wszystkie koła, holowanie ciężkich przyczep do 2 ton.
Minusy: niezbyt pojemny bagażnik (448 l), słaba baza 2,4-litrowego silnika, wysokie spalanie.
19. BMW 330
Silnik: 2.0L, 3.0L, 248-320 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: tylny / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 9-11,8 l / 100 km (miasto)
Trzecia seria BMW jest reprezentowana przez dwa modele – 330i i 340i. Istnieją również trzy wersje nadwozia: sedan, kombi sportowe i hatchback Gran Turismo.
Największą popularnością wśród kupujących cieszy się model 330, który w 2017 roku zastąpił model 328i. Jest to jeden z najprzyjemniejszych kompaktowych luksusowych samochodów do jazdy. Ma wiele zalet: mocne silniki, responsywny układ kierowniczy, komfortowe zawieszenie i niskie spalanie. Jedyny zarzut, jaki można postawić temu modelowi, to niezbyt luksusowy salon za znaczną cenę samochodu. Pojawiają się pytania o brak funkcjonalności systemu informacyjno-rozrywkowego iDrive.
W roku modelowym 2019 sedan 330i siódmej generacji przeszedł lifting z kilkoma znaczącymi zmianami. Kierownica stała się jeszcze ostrzejsza, a podstawowy silnik stał się na 45 KM mocniejszy niż modele z 2018 roku. Dodatkowo model 330 otrzymał system informacyjno-rozrywkowy IRS iDrive z nowymi funkcjami.
Zmodernizowany sedan 330i został wyposażony w 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 255 koni mechanicznych (w hatchbacku i kombi jest nieco słabszy – 248 KM), 18-calowe felgi aluminiowe, trzystrefową automatyczną klimatyzację, szyberdach, 8,8- calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy i 10-głośnikowy system audio.
Napęd na tylne koła jest standardem, napęd na wszystkie koła jest dostępny jako opcja (domyślnie jest dostępny dla hatchbacka i kombi). Standardowe wyposażenie całej serii 3 obejmuje tapicerkę ze skóry syntetycznej Sensatec, elektrycznie sterowane przednie fotele, radio HD, reflektory LED i automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne (to samo lusterko zewnętrzne zamontowane po stronie kierowcy).
Plusy: ostry układ kierowniczy, wygodne siedzenia, duży bagażnik, mocne silniki.
Minusy: wysokie koszty posiadania, wnętrze nie jest tak luksusowe jak u konkurentów Audi i Mercedesa, modele z manualną skrzynią biegów są wycofywane.
18. HONDA CIVIC
Silnik: 1,5 l, 2,0 l, 158-306 KM
Skrzynia biegów: CVT
Napęd: przedni
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 7,4-10,7 l / 100 km (miasto)
Honda Civic przeszła aż 11 generacji od dnia, w którym się narodziła. Samochody w wieku poniżej 5 lat należą do dziesiątego pokolenia. Ciekawe, że właśnie w tej generacji Civic po raz pierwszy otrzymał silnik z turbodoładowaniem.
Podczas gdy podstawowa wersja LX była wyposażona w 2-litrowy silnik spalinowy (158 KM), 1,5-litrowy wariant turbo o mocy 174 KM był montowany w wyższej wersji wyposażenia EX-T. Jednocześnie oba samochody wykorzystywały ten sam bezstopniowy wariator (CVT), a nie tradycyjną automatyczną skrzynię biegów.
W 2019 roku samochód otrzymał niewielką aktualizację i dodał więcej standardowego wyposażenia i funkcji do wszystkich wersji, w tym adaptacyjny tempomat i kilka systemów wspomagania kierowcy na drodze.
Samochód był sprzedawany zarówno w wersji sedan, jak i hatchback, były też wersje w formie coupe (wyposażenie EX-T – tylko sedan i coupe).
Civic 2018-2019 był dostępny w siedmiu podstawowych poziomach wyposażenia; dostępność sprzętu zależała od typu nadwozia.
Główne poziomy wyposażenia to LX, Sport, EX, EX-L i Touring. Modele coupe były dostępne we wszystkich poziomach wyposażenia z wyjątkiem EX-L, podczas gdy hatchbacki były dostępne w wersjach LX, Sport, EX, EX-L Navi i Sport Touring.
Według Amerykanów, Civic wyróżnia się wyjątkową praktycznością, przyjemnym wnętrzem i doskonałym prowadzeniem, wygodnymi siedzeniami, dużą ilością miejsca dla pasażerów, wysokim momentem obrotowym i ekonomicznym silnikiem turbo.
Plusy: wysokiej jakości wnętrze, wygodna jazda, prawie sportowe prowadzenie.
Minusy: system informacyjno-rozrywkowy z technologią integracji smartfonów i ekranem dotykowym ma skomplikowany interfejs, który jest niewygodny w obsłudze.
17. VOLVO XC90
Silnik: 2,0 l, 250-400 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 4-7
Zużycie paliwa: 11,2-12,4 l/100 km (miasto)
Szwedzki SUV Volvo XC90 jest produkowany dokładnie od 20 lat. W obecnej generacji (drugiej z rzędu) może pochwalić się doskonałymi wynikami w zakresie bezpieczeństwa, wieloma standardowymi funkcjami, przestronnym i eleganckim wnętrzem z wysokiej jakości wykończeniami oraz doskonałą wydajnością paliwową.
Do 2019 roku tego SUV-a można było kupić w wersji 5-osobowej (a nawet 4-osobowej – pakiet Excellence). Jednak począwszy od roku modelowego 2019, XC90 stał się domyślnym 7-miejscowym samochodem. Tylko dla hybrydy zachowano 4-osobowy układ.
Volvo XC90 z tamtych lat było dostępne w czterech wersjach wyposażenia, z trzema opcjami skrzyni biegów. Wybór silników był następujący: 250-konny T5, 316-konny T6 lub hybryda typu plug-in T8 o mocy 400 KM. Wszystkie samochody były wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Podstawowa wersja nosiła nazwę Momentum i zawierała 9-calowy ekran dotykowy, obsługę Apple CarPlay / Android Auto, nawigację, Bluetooth, dwa porty USB, 10-głośnikowy system audio, radio HD, radio satelitarne, dostęp bezkluczykowy, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, tapicerka ze skóry syntetycznej, panoramiczny szyberdach, elektrycznie sterowana tylna klapa i 18-calowe koła.
Bardziej sportowy XC90 R-Design ma odnowioną osłonę chłodnicy i przeprojektowane zderzaki, 20-calowe koła, skórzaną tapicerkę, fotele kubełkowe, łopatki zmiany biegów, cyfrowy zestaw wskaźników, 14-głośnikowy system stereo Harman Kardon i adaptacyjne reflektory.
Luksusowe wykończenie XC90 Inscription jest dostępne tylko z układami napędowymi T6 lub T8. Wyposażenie wyróżnia się chromowanymi i drewnianymi akcentami w wystroju wnętrz. Przednie siedzenia są podgrzewane i wentylowane, deska rozdzielcza jest cyfrowa i dość duża – 12,3 cala.
Czwarty poziom wyposażenia, Excellence, był wyposażony w hybrydowy układ napędowy T8 plug-in i jest 4-osobowy. W kabinie znalazło się miejsce na takie eleganckie rzeczy jak tylne siedzenia z masażerami, podnóżkami i stolikami dla tylnych siedzeń, chłodziarka do napojów/pojemnik z kryształowymi szklankami, ekran dotykowy (w tylnej części konsoli środkowej), system audio Bowers & Wilkins z 19 głośników.
Volvo XC90 ma doskonałą dynamikę przyspieszenia, samochód jest stabilny w zakrętach. Układ kierowniczy jest ostry i responsywny, a hamulce są posłuszne. Modele z 18- i 19-calowymi kołami pozwalają czuć się komfortowo nawet na problematycznej drodze (zwłaszcza z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym). Ale jazda na modelach z kołami 20-22 cali, na niskoprofilowych oponach, jest dość trudna.
Plusy: Luksusowe materiały wykończeniowe wnętrza, obszerne siedzenia w drugim i trzecim rzędzie, pojemny bagażnik, umiarkowane spalanie, wiele przydatnych funkcji, w tym bezpieczeństwo.
Minusy: Słabe podstawowe przyspieszenie silnika, sztywna jazda, zwłaszcza na kołach 20-calowych.
16. GMC TERRAIN
Silnik: 1,5 l, 1,6 l, 2,0 l, 170-252 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 8,4-10,7 l/100 km (miasto)
Crossover GMC Terrain dla tych, którzy wolą «im prościej, tym lepiej». Ma przestronne wnętrze, przewidywalne prowadzenie i płynną jazdę.
Wybór silników (w tym turbodiesel) jest przyzwoity, a do tego posiada szereg rzadko spotykanych w swojej klasie rozwiązań. Na przykład bezprzewodowe ładowanie gadżetów i podgrzewane tylne siedzenia.
Ten crossover ma swoje wady. Bazowy silnik jest słaby do wyprzedzania na autostradzie, bagażnik nie jest największy w klasie, w kabinie masowo zastosowano twardy plastik – nawet w topowej konfiguracji Denali.
W sumie GMC Terrain jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia: SL, SLE, SLT i Denali. Wszystkie cztery mają napęd na przednie koła i 1,5-litrowy silnik turbo o mocy 170 KM. Napęd na cztery koła – we wszystkich wersjach wyposażenia, z wyjątkiem podstawowego SL.
Mocniejsza turboczwórka z 252 KM dostępna w konfiguracjach SLE i SLT i jest standardem w wyposażeniu Denali. Opcjonalnie zainstalowany 137-konny silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra.
Podstawowy SL jest wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, 7-calowy ekran dotykowy, Apple CarPlay, Android Auto, wbudowany hotspot Wi-Fi, 6-głośnikowy system stereo, Bluetooth, 4 porty USB, felgi aluminiowe, dostęp bezkluczykowy i kamerę cofania.
Inne poziomy wyposażenia charakteryzują się bogatszym wykończeniem wnętrza oraz szeregiem zaawansowanych funkcji, takich jak ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, autonomiczne hamowanie awaryjne, wykrywanie pieszych itp.
GMC jest wygodny w prowadzeniu, a jego zawieszenie dobrze radzi sobie z niedoskonałościami nawierzchni. Terrain radzi sobie przewidywalnie; samochód jest jeszcze bardziej zwrotny, niż można się po nim spodziewać.
Plusy: wygodny system informacyjno-rozrywkowy, obszerne tylne siedzenia, miękkie zawieszenie, oszczędne silniki.
Minusy: brak mocy podstawowego silnika na torze, mały bagażnik, niedrogi plastik w wnętrzu.
15. MAZDA CX-5
Silnik: 2,2 l, 2,5 l, 168-227 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: tylny / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 8,4-10,7 l/100 km (miasto)
Mazda CX-5 zajmuje jedno z czołowych miejsc w klasie kompaktowych SUV-ów. Samochód jest dynamiczny dzięki turbodoładowanemu silnikowi spalinowemu, ma wygodne zawieszenie, stylowe wnętrze, jest zwrotny i zaawansowany technologicznie.
Od 2019 roku CX-5 oferuje trzy silniki do wyboru: podstawowy 2,5-litrowy silnik o mocy 187 KM, jego wariant z turbodoładowaniem o mocy 227 KM oraz 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 168 KM.
Bazowy silnik zapewnia wystarczającą moc do codziennych manewrów drogowych, jego wzmocniony odpowiednik wykazuje się znakomitą dynamiką na autostradzie, a turbodiesel – oszczędnością paliwa.
Wszystkie silniki współpracują z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, która zmienia biegi szybko i płynnie.
Samochód jest dostępny w 5 wersjach wyposażenia: Sport, Touring, Grand Touring, Grand Touring Reserve i Signature.
Nawet podstawowy model ma szereg systemów wspomagających kierowcę i 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego.
Wersja CX-5 Touring wyróżnia się kilkoma dodatkowymi funkcjami bezpieczeństwa, które uzasadniają wyższą cenę. Im wyższy poziom wyposażenia, tym więcej przydatnych funkcji.
CX-5 to SUV o najlepszych właściwościach jezdnych w swojej klasie, posłuszny w zakrętach dzięki dobrze zestrojonemu zawieszeniu (które pozostaje komfortowe dla pasażerów).
Plusy: dynamiczne silniki, zwrotność, stylowe i wysokiej jakości wnętrze.
Minusy: mały bagażnik, trudny w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy.
14. CHEVROLET CRUZE
Silnik: 1,4 l, 1,6 l, 137-153 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 7,6-8,4 l/100 km (miasto)
Chevrolet Cruze został wycofany z produkcji w 2019 roku, ale nadal cieszy się popularnością na rynku wtórnym. Za stosunkowo niewielkie pieniądze auto oferuje swoim właścicielom niezawodne silniki, wygodną jazdę, przyzwoitą listę wyposażenia standardowego, komfortowe wnętrze i umiarkowane spalanie.
Cruze był produkowany w wersjach nadwozia typu sedan i hatchback, które mają dobrą ładowność jak na swoją klasę. Oba style nadwozia są dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia z wyjątkiem podstawowego L (tj. LS, LT, Diesel i Premier).
Gama opcjonalnego wyposażenia Cruze jest tak obszerna, że nie ma sensu wymieniać wszystkich jego kombinacji. Czasami w bazie L znajdują się części i elementy wyposażenia z najdroższych złożeń.
Silnik Cruze o pojemności 1,4 litra i mocy 153 koni mechanicznych pozwala pewnie prowadzić samochód w większości sytuacji na drodze, chociaż samochód powoli nabiera prędkości. Jednak 6-biegowa automatyczna zmiana biegów przebiega płynnie, a zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami na drodze.
Plusy: obszerna lista wyposażenia standardowego, ekonomiczny silnik, obszerne siedzenia i bagażnik, ogólna niezawodność komponentów i zespołów.
Minusy: średnia dynamika, w 2019 roku auto wycofane z produkcji.
13. AUDI Q5
Silnik: 2.0, 3.0 l, 248-349 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Dysk: pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 10,7-12,4 l/100 km (miasto)
Audi Q5 to luksusowy i dynamiczny kompaktowy SUV, który łączy w sobie wiele zaawansowanych rozwiązań technicznych. Wnętrze auta to premium w pełnym tego słowa znaczeniu, z wygodnym systemem informacyjno-rozrywkowym i jednymi z najlepszych w swojej klasie foteli.
Q5 słynie z mocnych silników, płynnej jazdy i doskonałego prowadzenia. Jedyną słabością auta jest jego pojemność ładunkowa. Ze względu na mały bagażnik plasuje się poniżej średniej w swojej klasie.
Pięcioletnie Audi Q5 na rynku amerykańskim jest dostępne w dwóch wersjach: Q5 i udoskonalony SQ5. Oba są dostępne w trzech wersjach wyposażenia: Premium, Premium Plus i Prestige. Napęd na cztery koła Audi Quattro jest już standardem.
Główną różnicą między Q5 i SQ5 jest skrzynia biegów. Audi Q5 ma 2,0-litrowy silnik z turbodoładowaniem i 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów. W SQ5 silnik ten został zastąpiony podwójnie turbodoładowanym silnikiem V6 i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Sportowe zawieszenie, responsywny układ kierowniczy, niezawodne hamulce, doskonała przyczepność – wszystko, z czego słynie Audi, jest w pełni charakterystyczne dla Q5 – SQ5.
Połączenie wysokowydajnych silników i luksusowego wnętrza stawia Audi Q5 na szczycie wielu amerykańskich rankingów luksusowych kompaktowych SUV-ów. Samochód ten wzniósł się wysoko również w naszym TOP.
Plusy: energiczne silniki, zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, sportowe prowadzenie.
Minusy: wysoki koszt posiadania, mały bagażnik.
12. VOLKSWAGEN JETTA
Silnik: 1,4 l, 2,0 l, 147-228 KM
Skrzynia biegów: manualna / automatyczna
Napęd: przedni
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 12,4 l / 100 km (miasto)
VW Jetta jest na linii montażowej od ponad 40 lat (wypuszczanie pierwszej generacji rozpoczęło się w 1979 roku), ale przez lata nie stracił na popularności ani w Europie, ani w USA. Od 2018 roku w zakładzie VW w Mexico montuje się model siódmej generacji, który gwarantuje komfortową jazdę, oszczędne silniki, wygodne siedzenia i łatwy w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy.
Nowa generacja Jetty ma dwie opcje silnika, większy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego i więcej dostępnych opcji, w tym skórzaną tapicerkę, podgrzewane tylne siedzenia, asystenta utrzymania pasa ruchu / ostrzeżenie o zjechaniu z pasa.
Jetta ma w sumie 6 poziomów wyposażenia: S, SE, R-Line, SEL, SEL Premium i GLI (jedyny z mocniejszym 2-litrowym silnikiem).
Podstawowy S jest wyposażony w podstawowy silnik o pojemności 1,4 litra o mocy 147 KM, 6-biegową manualną lub 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, tapicerkę materiałową, kamerę cofania, 6,5-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, 4 głośniki, port USB, Bluetooth. Niektóre modele mogą być wyposażone w opcjonalny pakiet wspomagający kierowcę — ostrzeganie przed kolizją czołową, autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), monitor martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu.
Podstawowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 litra wystarczy na codzienne dojazdy do pracy w mieście. Auto ma płynną jazdę, jest łatwe w obsłudze i wygodne.
Plusy: Płynna jazda, niskie spalanie, wygodne siedzenia, łatwy w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy.
Minusy: niedrogi plastik we wnętrzu.
11. FORD FUSION
Silniki: 1,4 l, 175-325 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 10,2-13,8 l / 100 km (miasto)
Amerykański średniej wielkości sedan Ford Fusion drugiej generacji jest z powodzeniem produkowany od 10 lat, ostatni lifting miał miejsce w 2017 roku. Klasą i gabarytami dorównuje «starszemu bratu» Mondeo (bo jest zbudowany na tej samej platformie Mondeo CD4), ale jednocześnie jest nieco tańszy.
Silnik 1,5 l EcoBoost jest prosty, ale wytwarza 175 KM. Taka moc wystarcza do rozpędzenia samochodu, choć zużycie paliwa nie należy do najbardziej oszczędnych.
Samochód może pochwalić się dość przestronnym i praktycznym wnętrzem, intuicyjnym systemem informacyjno-rozrywkowym ze wsparciem dla Apple CarPlay i Android Auto, dobrym prowadzeniem i miękkim, wygodnym zawieszeniem.
Dostępne są również inne modele Fusion z alternatywnymi układami napędowymi: Ford Fusion Hybrid i hybryda plug-in Ford Fusion Energi.
W 2019 roku Ford zrezygnował z konfiguracji Platinum z linii Fusion i rozszerzył dostępność niektórych swoich silników z turbodoładowaniem.
Warto zauważyć, że Fusion 2019 roku ma znacznie więcej standardowych funkcji niż model 2018, w tym Co-Pilot360, zestaw funkcji wspomagających kierowcę z ostrzeżeniem przed kolizją, wykrywaniem pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym.
Plusy: Wygodne siedzenia, łatwy w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy SYNC 3.
Minusy: Nie najlepsza oszczędność paliwa, kilka standardowych funkcji informacyjno-rozrywkowych, słabe oceny bezpieczeństwa według standardów klasowych.

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!