TOP-40 najpopularniejszych samochodów z Ameryki w Polsce. Część I

Pod koniec roku zwyczajowo podsumowuje się wyniki, a my w ColumbAuto postanowiliśmy nie odchodzić od tej tradycji. Przedstawiamy TOP najpopularniejszych używanych samochodów z USA, które Polacy najaktywniej kupowali w 2022 roku. Lista okazała się imponująca, ale postaramy się przynajmniej pokrótce opowiedzieć o każdym samochodzie.
Eksperci ColumbAuto zaprezentują 40 najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce z Ameryki w częściach. A raczej cztery TOP-dziesiątki (startując z 40. pozycji), stopniowo przesuwając się w stronę absolutnego hitu sprzedaży w 2022 roku.
Pełną listę publikujemy od razu, poniżej nasze krótkie prezentacje auta. Uwaga: wszystkie samochody w rankingu ColumbAuto nie są starsze niż 4-5 lat, z wyjątkiem jednego – BMW X3. Ten SUV jest popularny wśród Polaków do 8 roku życia.
A więc 40 najpopularniejszych samochodów 2022 roku z USA – poznajcie się!
40. Tesla Model S
39. Audi A4
38. Tesla Model 3
37. Jeep Wrangler
36. Hyundai Santa Fe
35. Lincoln MKZ
34. Hyundai Tucson
33. Nissan Rogue
32. Ford Mustang
31. Mercedes GLS
----------------------------
30. Dodge F-Pace
29. Mini Cooper
28. Mercedes CLA
27. Mitsubishi Outlander
26. Honda CR-V
25. BMW X5
24. Toyota RAV4
23. Ford Ecosport
22. Dodge Journey
21. Buick Encore
------------------------------
20. Jeep Cherokee
19. BMW 330
18. Honda Civic
17. Volvo XC90
16. Nissan Terrain
15. Mazda CX-5
14. Chevrolet Cruze
13. Audi Q5
12. Volkswagen Jetta
11. Ford Fusion
--------------------------------
10. Audi Q7
9. Jeep Compass
8. Ford Edge
7. Ford Explorer
6. BMW X3
5. Ford Escape
4. Honda Accord
3. Volkswagen Tiguan
2. Chevrolet Malibu
1. Chevrolet Equinox
TOP 10: od 40. do 31. miejsca
40. TESLA MODEL S
Silnik: elektryczny, 518 KM
Skrzynia biegów: 1-biegowa
Napęd: pełny
Liczba miejsc: 5
Zasięg: 417-647 km
Najmocniejszy, najbardziej zaawansowany i najdroższy samochód elektryczny produkowany w USA od 2012 roku. Luksusowy Model S to doskonały wybór dla tych, którzy chcą mieć wszystko, co nowe i nowoczesne w motoryzacji.
Tesla nie dzieli swoich samochodów na lata modelowe, więc pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, są aktualizacje oprogramowania samochodowego. Z każdym nowym oprogramowaniem poprawiane są pewne cechy samochodu – zwiększa się jego zasięg, poprawia się przyspieszenie, zmieniają się inne funkcje i... rosną ceny nowych samochodów. Przypomnijmy, że koszt Modelu S w Stanach Zjednoczonych wynosi dziś (+/-) 75 tys. dolarów.
Tesla Model S miał trzy poziomy wyposażenia. Na przykład w 2018 roku nosiły one nazwy 75D, 100D i P100D. Główna różnica między nimi polega na wykorzystaniu określonej baterii i odpowiednio zasięgu jazdy na jednym ładowaniu.
75D (z akumulatorem 75 kWh) miał zasięg 417 km, 100D (z akumulatorem 100 kWh) mógł przejechać 539, a P100D 507 km.
W 2019 roku wszystkie wersje wyposażenia otrzymały akumulator o pojemności 100 kWh oraz nowe nazwy: Standard Range, Long Range i Performance. W tym samym czasie przebieg bazowego Modelu S wzrósł z 417 do 458 km. W 2020 roku zasięg wzrósł do 462 km w bazie i do 647 km w nowej konfiguracji Long Range Plus.
Model S jest wyposażony w nowoczesne funkcje w każdym wykończeniu. Na rynku nie brakuje samochodów z niestandardowym wyposażeniem – na przykład ze szklanym dachem, podgrzewanymi tylnymi siedzeniami czy autopilotem.
Plusy: duża rezerwa mocy, przestronne wnętrze, moc, produktywność i status.
Minusy: Nie do wiary, ale fantazyjna Tesla nie obsługuje Apple CarPlay/Android Auto. Przy pewnych problemach z jakością wykończenia wnętrza cena zaskakuje.
39. AUDI A4
Silnik: 2,0 l, 3,0 l, 190-354 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 8,7-11,2 l/100 km (miasto)
Gama Audi A4 obejmuje sedan A4, wersję sportową S4 i kombi A4 Allroad. Mocne silniki, szykowne i wysokiej jakości wnętrza, bogate wyposażenie oraz duża liczba systemów bezpieczeństwa (zwłaszcza w starszych wersjach wyposażenia) sprawiają, że samochody te są pożądane przez wielu miłośników motoryzacji.
Wszystkie A4 mają te same opcje skrzyni biegów. Bazą, którą Audi nazywa 2.0 TFSI ultra, jest 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 190 KM, 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów i napęd na przednie koła.
Ta sama, ale zmodernizowana 2-litrowa jednostka napędowa (nazwana TFSI) w wyższych wersjach wyposażenia rozwija 252 KM, jest połączona z tą samą automatyczną skrzynią biegów lub 6-biegową manualną i wyposażona w napęd na wszystkie koła Quattro. Sportowy S4 jest jeszcze mocniejszy, z 3,0-litrowym silnikiem V6 o mocy aż 354 KM.
Sedan Audi A4 był produkowany w trzech wersjach wyposażenia: Premium, Premium Plus i Prestige (Audi S4 ma tylko Premium Plus i Prestige). Najbardziej optymalny pod względem stosunku ceny do jakości jest podstawowy Premium. Ma już skórzaną tapicerkę, szyberdach, trzystrefową automatyczną klimatyzację, szeroką gamę systemów bezpieczeństwa i zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy MMI, którym można sterować głosem.
W innych konfiguracjach jest jeszcze więcej funkcji i wyposażenia. W szczególności dodano nowe systemy bezpieczeństwa, a system informacyjno-rozrywkowy akceptuje pismo odręczne – za jego pomocą można np. szybko wpisać potrzebny adres na dotykowym ekranie i błyskawicznie uruchomić system nawigacji.
Plusy: świetna dynamika, płynna jazda, wysokiej jakości wnętrze, samochód oferuje więcej standardowych funkcji niż konkurenci w tej samej cenie
Minusy: niezbyt duży bagażnik (368 litrów) w sedanie. Niektórzy właściciele twierdzą, że kierownica w samochodzie jest nieco «pusta». Zdecydowanie koszt posiadania samochodu jest wyższy niż u konkurencji.
38. TESLA MODEL 3
Silnik: elektryczny, 271 KM
Skrzynia biegów: 1-biegowa
Napęd: tylny / pełny
Liczba miejsc: 5
Zasięg: 418-499 km
Tesla Model 3 to mały luksusowy samochód elektryczny, który od czasu swojej premiery w 2018 roku stanowi atrakcyjną alternatywę dla Modelu S. Głównie dlatego, że samochód jest znacznie tańszy. Jednocześnie wiele jego cech i rezerwy mocy jest dość porównywalnych z modelem S.
Obie jednostki zapewniają płynniejszą jazdę i ostrzejsze prowadzenie niż większość pojazdów elektrycznych dostępnych na rynku. Sedan łączy w sobie szereg zalet: dobry zasięg na jednym ładowaniu, stylowe i zaawansowane technologicznie wnętrze, pojemne bagażniki (choć nie tak obszerne jak w Modelu S) oraz przestronne wnętrze.
Podstawowy zespół napędowy Modelu 3 ma dwa silniki elektryczne, akumulator o pojemności 62 kWh i jednobiegową skrzynię biegów. Napęd to domyślnie napęd na tylne koła (napęd na wszystkie koła jest dostępny jako opcja w modelach z akumulatorami o zwiększonej pojemności).
Samochód był produkowany w jednej konfiguracji, ale był dostępny z ekskluzywnymi opcjami i dodatkowymi pakietami. Na przykład, istnieje Model 3 z napędem na tylne koła, który zapewnia 418 km zasięgu na jednym ładowaniu, oraz Model 3, który może przejechać 499 km.
Ponadto na drogach można znaleźć modele wyposażone w 12-kierunkową elektryczną regulację przednich foteli, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, tapicerkę ze skóry syntetycznej, wysokiej jakości system audio i różne systemy wspomagające kierowcę. Niektóre z nich są dość oryginalne – na przykład zdalne wezwanie samochodu z parkingu, które pozwala samochodowi na opuszczenie parkingu (bez kierowcy).
Model 3 jest standardowo wyposażony w 15-calowy ekran dotykowy, nawigację, hotspot Wi-Fi, 7-głośnikowy system audio, dwa porty USB, Bluetooth, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tapicerowane siedzenia, przednia i tylna kamera, czujniki parkowania, ostrzeganie przed kolizją z przodu i autonomiczne hamowanie awaryjne.
Jednym słowem, ta Tesla nie ma problemów ani z jazdą po mieście, ani po autostradach. Samochód charakteryzuje się responsywnym układem kierowniczym i minimalnym przechyłem nadwozia w zakrętach. Na szczególną pochwałę zasługuje hamowanie rekuperacyjne (za płynność), choć czasami zawodzi.
Plusy: Przestronne wnętrze, wygodne siedzenia, duży bagażnik, dobra dynamika i sportowe prowadzenie.
Minusy: Podobnie jak starszy Model S, «trojka» nie obsługuje Apple CarPlay / Android Auto. Ogromny ekran systemu informacyjno-rozrywkowego może odwrócić uwagę kierowcy od drogi.
37. JEEP WRANGLER
Silnik: 3,6 l, 2,0 l, 270-285 KM
Skrzynia biegów: manualna / automatyczna
Napęd: pełny
Liczba miejsc: 4-5
Zużycie paliwa: 10,2-13,8 l/100 km (miasto)
Jeep Wrangler to pojazd terenowy, który z pewnością zabierze Cię w miejsca, gdzie samochody są zwykle ciągnięte przez traktor. Minusem jego wyjątkowych właściwości terenowych jest sztywne zawieszenie. Na normalnej, niezbyt płaskiej drodze zmienia samochód w wesołego galopującego kozła.
Jasne, to niezawodny samochód z twardym podwoziem, solidnymi osiami i dużymi oponami, ale jeśli dojazdy do pracy i z pracy nie prowadzą przez trudny teren, poszukaj gdzie indziej.
Od 2018 roku w Stanach Zjednoczonych rozpoczęła się sprzedaż zaktualizowanego Wranglera, zwanego Wrangler JL. Posiada aż 4 poziomy wyposażenia (Sport, Sport S, Sahara i Rubicon). Jednocześnie stary model Wrangler JK był sprzedawany równolegle z nowym przez cały rok, ponieważ niewiele się od niego różnił. Tak, nie miał kamery cofania i systemu monitorowania martwego pola, obsługi Apple CarPlay i Android Auto, wnętrze wyglądało bardziej surowo, a silnik nie miał turbosprężarki, ale jego możliwości terenowe zawsze były dobre.
W 2019 roku zaktualizowana wersja JL dodaje kilka nowych funkcji, takich jak adaptacyjny tempomat i ostrzeżenie o kolizji czołowej (FCW).
W podstawowej konfiguracji samochód posiada 3,6-litrowy silnik V6 o mocy 285 KM. z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Opcjonalnie dostępny jest 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 270 KM i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Silniki są mocne, mają wysoki moment obrotowy, ale są żarłoczne. W mieście zużycie paliwa wynosi od 10,2 do 13,8 litra, na autostradzie – od 9,4 do 10,2 litra.
W każdej z konfiguracji oba typy silników i skrzyń biegów mogły być montowane w nadwoziu dwu- lub czterodrzwiowym. Jedynym wyjątkiem była Sahara, która produkowana była wyłącznie w wersji czterodrzwiowej.
Dwudrzwiowy Wrangler może pomieścić czterech pasażerów, podczas gdy większy czterodrzwiowy – pięciu. Pozycja kierowcy w Jeepie jest wygodna, częściowo dzięki szerokiemu zakresowi regulacji kierownicy. Fotel uniesiony nad podłogą zapewnia kierowcy dobrą widoczność. Z przodu jest dużo miejsc siedzących, a tylne siedzenia modelu czterodrzwiowego wygodnie pomieszczą dorosłych. Ale w dwudrzwiowym Wranglerze nie można zepsuć tyłu – nie ma dużo miejsca na nogi, a dostęp do drugiego rzędu siedzeń jest szczerze mówiąc niewygodny.
Ale standardowy miękki dach Jeepa można łatwo złożyć, a istniejący twardy dach można łatwo zdjąć. W ten sam sposób możesz szybko i łatwo opuścić przednią szybę i zdjąć drzwi: nie zapominaj, że Jeep to «koleś» z wojskową historią.
Plusy: Wspaniałe właściwości terenowe, wygodne siedzenia i przestronna przestrzeń ładunkowa w modelach czterodrzwiowych. Łatwy w obsłudze system multimedialny Chrysler Uconnect.
Minusy: Sztywne zawieszenie, żarłoczne silniki, ciasny tył w wersji czterodrzwiowej.
36. HYUNDAI SANTA FE
Silnik: 2,0 l, 2,4 l, 3,3 l, 185-290 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5-7
Zużycie paliwa: 11,2-13,1 l/100 km (miasto)
Ten Koreańczyk słynie z niezawodności i udanych silników, które kiedyś pozwoliły mu zająć jedną z czołowych pozycji w sprzedaży w klasie średniej wielkości SUV-ów. W 2018 roku samochód był produkowany w dwóch wersjach: trzyrzędowej Santa Fe i dwurzędowej Santa Fe Sport (każda z trzema poziomami wyposażenia). W 2019 roku, po kolejnym liftingu, z nazwy usunięto przedrostek Sport, a trzyrzędowe auto przemianowano na Santa Fe XL.
Wielu jest zadowolonych z zakupu pakietu Base. Nie może pochwalić się długą listą wyposażenia standardowego. 5-calowy dotykowy ekran, Bluetooth, port USB i kamera cofania nie dziwią, ale zawsze można znaleźć bogato wyposażony egzemplarz.
Na przykład pakiet Value obejmował 7-calowy ekran dotykowy, obsługę Apple CarPlay / Android Auto, radio satelitarne, uruchamianie przyciskiem, dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, podgrzewane przednie siedzenia.
Pakiet Premium, oprócz wszystkich powyższych, oferował przesuwane siedzenia w drugim rzędzie, skórzaną kierownicę, elektrycznie sterowaną tylną klapę, system monitorowania martwego pola, ostrzeżenia o ruchu poprzecznym i pomoc przy zmianie pasa ruchu.
Pakiet Tech jest mieszanką dwóch poprzednich. Obejmuje 8-calowy ekran dotykowy, nawigację, system audio Infinity premium, kamerę parkowania z widokiem przestrzennym, tylne czujniki parkowania, wentylację przednich siedzeń, podgrzewane tylne siedzenia i kierownicę, panoramiczny szyberdach.
Wszystkie wykończenia Ultimate są wyposażone w adaptacyjne reflektory, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, autonomiczne hamowanie awaryjne, wykrywanie pieszych i adaptacyjny tempomat.
Jedynym słabym punktem Bazy jest niewystarczający (do aktywnego przyspieszania) 185-konny silnik o pojemności 2,4 litra. Osobom potrzebującym napędu (lub mocy do holowania przyczepy) radzimy zwrócić uwagę na modele z 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 240 KM lub wersja 7-osobowa z 3,3-litrowym silnikiem V6 na 290 «koni».
Wszystkie trzy silniki otrzymały dobre oceny za ekonomiczność w swojej klasie. Najbardziej praktycznym z trzech silników jest 2,4-litrowy, który zużywa 11,2 litra na sto km w mieście (napęd na przednie koła).
Plusy: Dobre i niezawodne silniki, dobre oceny zużycia paliwa w tej klasie, przystępne ceny i duży wybór używanych samochodów
Minusy: Sztywne zawieszenie, wolne przyspieszenie przy podstawowym silniku 2,4 l, niezbyt duży bagażnik w klasie (382 l)
35. LINCOLN MKZ
Silnik: 2.0L, 3.0L, 245-400 KM
Skrzynia biegów: automatyczna / CVT
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 11,2-13,8 l/100 km (miasto)
Średniej wielkości sedan Lincoln MKZ (wymawiany «Mark-Z») zastąpił Lincoln LS, najmniejszy sedan produkowany przez firmę. Jako spadkobierca przetrwał 14 lat na linii montażowej, przeżył kilka zmian stylizacji. I nawet dostał hybrydową wersję MKZ Hybrid.
Auto ma miękkie komfortowe zawieszenie, nie najwyższe koszty utrzymania w swojej klasie (pomimo faktu, że Lincoln to marka premium od Forda), dość żwawą pracę podstawowego 2-litrowego turbodoładowanego silnika o mocy 245 KM.
Opcjonalnie dostępny jest 3-litrowy silnik V6 z podwójną turbiną o mocy 350 i 400 KM (najmocniejszy silnik jest montowany w wersjach z napędem na wszystkie koła).
Zanim samochód został wycofany z produkcji w 2020 roku, produkowany był w czterech (od 2019 roku – trzech, 2020 – dwóch) poziomach wyposażenia: Premiere, Select i Reserve. Wersja Black Label z 2019 roku, która obejmowała weneckie skórzane siedzenia i 20-głośnikowy system audio Revel, została usunięta. Pozostałe trzy zostały przemianowane na Base, Reserve I i Reserve II.
Niewiele to pomogło samochodu, którego wnętrze uznano za nieudane. Salon nieźle wyglądał, ale po prostu nie spełniał standardów klasowych ze względu na dużą ilość taniego plastiku w nim.
Samochód jest przeznaczony przede wszystkim do wygodnej jazdy, MKZ nie można nazwać zwrotnym. Ale na pewno jest bezpieczny: Amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) w 2018 roku przyznał samochodowi najwyższą ocenę «Doskonały» w sześciu testach zderzeniowych.
Pojemność bagażnika MKZ wynosi 436 litrów, więcej niż u większości konkurentów. Tylne siedzenia składają się, aby umożliwić przewożenie długich, nieporęcznych przedmiotów (np. nart).
Plusy: Miękkie zawieszenie, mocny silnik nawet w wersji podstawowej, stosunkowo niski koszt utrzymania auta.
Minusy: przestarzałe wykończenie wnętrza, ciasne tylne siedzenia, trudny w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy, «rozmyte» sterowanie.
34. HYUNDAI TUCSON
Silnik: 1.6L, 2L, 164-175 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5
Zużycie paliwa: 9,8-11,2 l/100 km (miasto)
Hyundai Tucson jest jednym z liderów na amerykańskim rynku kompaktowych SUV-ów. Samochód ma niezawodne silniki i skrzynię biegów, a na liście wyposażenia standardowego znajduje się wiele systemów bezpieczeństwa. Salon – z dobrą izolacją akustyczną, nowoczesnymi materiałami wykończeniowymi.
Model jest produkowany od prawie 20 lat; teraz na przenośniku jest czwarta generacja. Samochody wyprodukowane w latach 2018-2020 należą do trzeciej generacji.
Ciekawe, że Tucson, który wszedł na rynek w 2015 roku, nie jest bezpośrednim następcą dwóch pierwszych generacji, kiedyś nazywał się Hyundai ix35. Samochód ten otrzymał 2-litrowy silnik, który zastąpił 1,6-litrowy silnik turbo dostępny we wcześniejszych generacjach.
W 2019 roku Tucson w USA przeszedł pierwszą zmianę stylizacji i otrzymał zaktualizowane wyposażenie standardowe: 7-calowy ekran dotykowy, obsługę Apple CarPlay / Android Auto, ostrzeżenie przed kolizją z przodu i autonomiczne hamowanie awaryjne.
Tucson trzeciej generacji miał pięć poziomów wyposażenia: SE, SEL, SEL Plus, Value i Limited. Istniejące wcześniej wykończenia Eco i Sport wycofane w 2018 roku.
Tucson SE, SEL i SEL Plus mają 2-litrowy wolnossący silnik o mocy 164 KM. Starsze wersje Value i Limited otrzymały mocniejszy 1,6-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 175 KM oraz 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów.
Pakiet SEL Plus różni się tym, że dodał kilka systemów wspomagania kierowcy, a Limited – ich maksymalny zestaw. Napęd na wszystkie koła był dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia jako opcja.
Nawet bazowy silnik Tucsona nadaje się do jazdy po mieście, choć samochód niechętnie z nim przyspiesza, pomimo najlepszych starań 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Zawieszenie nie jest sztywne, ale na zakrętach zachowuje się przewidywalnie.
Zużycie paliwa podstawowego 2-litrowego silnika wynosi 10,2 litra w trybie miejskim (z napędem na wszystkie koła o litr więcej). Apetyt 1,6-litrowego jest skromniejszy – 9,4-9,8 litra na 100 km.
Bagażnik jest przestronny, ma 877 litrów, co pozwala na umieszczenie w nim dużych przedmiotów: przyzwoita liczba w porównaniu do konkurentów w tej klasie.
Plusy: wysokie oceny bezpieczeństwa samochodu, niezawodność komponentów i mechanizmów, szeroki wybór części zamiennych.
Minusy: niewystarczająca izolacja kabiny, podstawowy silnik jest raczej słaby do jazdy po autostradzie, zbyt «plastikowe» wnętrze.
33. NISSAN ROGUE
Silnik: 2,5 l, 170 KM
Skrzynia biegów: CVT
Napęd: przedni / pełny
Liczba miejsc: 5-7
Zużycie paliwa: 9-9,4 l / 100 km (miasto)
Produkcja Nissana Rogue drugiej generacji, znanego w Europie jako Quasqai, rozpoczęła się w USA w 2013 roku i od tego czasu samochód nie przeszedł zbyt wielu zmian. Warto wspomnieć tylko o modernizacji z 2018 roku: wycofano z produkcji trzyrzędowego 7-osobowego Rogue, do «zwykłego» dodano obsługę Apple CarPlay / Android Auto oraz ulepszony system wspomagania kierowcy ProPilot Assist.
Generalnie Nissan Rogue ma dobrze wykonane przestronne wnętrze, pojemny bagażnik (818 litrów, jeden z najbardziej kompaktowych SUV-ów w klasie), szeroką listę wyposażenia standardowego i niskie koszty eksploatacji.
Słabym punktem tego samochodu jest głośna i nieco bezsensowna skrzynia biegów. Pojedynczy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 170 KM we wszystkich wersjach wyposażenia niezbyt mocny, ponadto wariator nie wykorzystuje istniejącej mocy w sposób rzeczowy.
Ale silnik jak na swoją klasę jest dość ekonomiczny – spalanie oscyluje na poziomie 9 l/100 km w mieście i 7,1 l/100 km na trasie (w wersji z przednim napędem i nieco więcej w wersji z napędem na wszystkie koła).
Rogue ma dość zbalansowaną jazdę, przyzwoite prowadzenie. Auto jest stabilne, nie buja się za bardzo w zakrętach, zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami na drodze.
Model był produkowany w trzech wersjach wyposażenia: S, SV i SL. Już podstawowy S oferował dobrą równowagę ceny i jakości. «Standard» przewiduje takie systemy bezpieczeństwa, które są instalowane tylko opcjonalnie przez konkurencję: system monitorowania martwego pola, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, ostrzeganie przed kolizją, autonomiczne hamowanie awaryjne i kamera cofania.
Jeśli chcesz znaleźć w Rogue bezkluczykowy dostęp, nawigację, dwustrefową automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat, system panoramicznych kamer cofania, skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie siedzenia, szyberdach lub wysokiej klasy system stereo Bose z 6 lub nawet 9 mówców (w wersji podstawowej o ich 4), przyjrzyj się bardziej zaawansowanym konfiguracjom.
Prawie zapomnieliśmy: pięciomiejscowa limuzyna Rogue'a ma ciekawy «atut» – wygodny system przechowywania «Divide-N-Hide», który pozwala tworzyć półki lub ukrywać przedmioty we wnękach.
Plusy: obecność systemów bezpieczeństwa nawet w podstawowej konfiguracji, duży bagażnik, wygodna jazda po zepsutych drogach, obecność hybrydowej wersji Nissana Rogue Hybrid.
Minusy: silnik o małej mocy (i niestety nie ma dla niego alternatywy), hałaśliwy wariator, samochód nie wykazuje cudów prędkości przy wyprzedzaniu na autostradzie.
32. FORD MUSTANG
Silnik: 2,3 l, 5 l, 310-460 KM
Skrzynia biegów: manualna / automatyczna
Napęd: przedni
Liczba miejsc: 4
Zużycie paliwa: 11,2 l / 100 km (miasto)
Samochód sportowy Ford Mustang jest uważany za jednego z najlepszych przedstawicieli swojej klasy: ma długą linię mocnych silników, doskonałe prowadzenie i wysoki poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego i nawet bagażnik – 382 litry.
Mustang z 2000 roku miał 4 standardowe wykończenia: EcoBoost, EcoBoost Premium, GT i GT Premium. Każdy z nich – w nadwoziach fastback coupe i kabriolet. Pierwsze dwie wersje miały podstawowy 2,3-litrowy silnik turbo o mocy 310 KM, dwie ostatnie wykorzystywały 5-litrowe «bestie» V8 o mocy 460 koni mechanicznych.
Modeli wersji specjalnych Bullit, GT350 i GT350R z 2019 r. wyposażone we wzmocnione do 480 KM silniki plus nowy 5,2-litrowy silnik o mocy 526 KM.
Podstawowy EcoBoost jest wyposażony w tapicerkę siedzeń z tkaniny, 4,2-calowy system informacyjno-rozrywkowy SYNC 3, sześć głośników, Bluetooth i dwa porty USB.
Wersja EcoBoost Premium dodaje skórzaną tapicerkę, podgrzewane i wentylowane przednie fotele (elektrycznie), tylne czujniki parkowania, dwustrefową automatyczną klimatyzację, radio satelitarne, 8-calowy ekran dotykowy, obsługę Apple CarPlay / Android Auto i 9 głośników zamiast sześć.
Skrzynia biegów – 6-biegowa «mechanika» lub 10-biegowa «automatyczna». Spalanie, co ciekawe, przy obu skrzyniach w mieście jest takie samo – 11,2 l/100 km! Ręczna skrzynia biegów wygrywa bardzo niewiele pod względem oszczędności podczas jazdy po autostradzie, mając paszportowe zużycie 7,4 litra w porównaniu do 7,6 l / 100 km dla automatycznych skrzyń biegów.
Mustang oferuje doskonałe połączenie mocy i komfortu. Sami Amerykanie uważają go za głównego (i nieco bardziej utytułowanego) konkurenta Chevroleta Camaro.
Plusy: mocny silnik podstawowy z rozsądnym zużyciem paliwa, charyzma poza skalą.
Minusy: tanie materiały wykończeniowe, ciasne tylne siedzenia, żarłoczne i drogie w utrzymaniu 5-litrowe silniki V8.
31. MERCEDES-BENZ GLS
Silnik: 3L, 4,7L, 5,5L, 362-577 KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: pełny
Liczba miejsc: 7
Zużycie paliwa: 13,8-18,1 l/100 km (miasto)
W 2017 roku Mercedes-Benz GLS zastąpił GL, który był uważany za jeden z najlepszych samochodów w segmencie luksusowych SUV-ów w pełnym rozmiarze. Nowy model nie upuścił poprzeczki: cicha jazda, mocne silniki i pierwszorzędne wnętrze – wszystko pozostaje takie samo, a nawet lepsze.
Na przykład dodano obsługę Android Auto / Apple CarPlay, nową 9-biegową automatyczną skrzynię biegów, silniki stały się mocniejsze, a wnętrze jest bardziej nowoczesne, z większym zestawem przydatnych funkcji.
GLS był (i jest) produkowany w trzech wersjach wyposażenia: 450, 550 i AMG GLS 63. Bazowy model GLS 450 zadowoli większość nabywców. Choć wybór standardowego wyposażenia nie jest tak imponujący jak u niektórych konkurencji, z pewnością wiele opcji zostało dodanych przez właścicieli. Na rynku takich aut w Stanach jest wybór i to całkiem niezły.
GLS 450 jest napędzany 3,0-litrowym silnikiem V6 o mocy 362 KM; 7-calowy system informacyjno-rozrywkowy, radio HD, dwa porty USB i Bluetooth są oferowane jako wyposażenie standardowe. Możesz liczyć także na kamerę cofania, podgrzewane przednie siedzenia, tapicerkę ze sztucznej skóry, szyberdach, dwustrefową automatyczną klimatyzację i system ostrzegania przed kolizją Mercedes Pre-Safe.
Opcjonalnie 450 został wyposażony w obsługę Android Auto / Apple CarPlay, 8-calowy ekran zamiast 7-calowego, system nawigacji, radio satelitarne, system audio Harman / Kardon z 13 głośnikami, skórzana tapicerka, wentylacja przednich foteli, trzystrefowa klimatyzacja automatyczna, monitorowanie martwego pola, asystent pasa ruchu, panoramiczna kamera parkowania, adaptacyjny tempomat i dostęp bezkluczykowy.
GLS 550 ma 4,7-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem i mocą 449 KM i wszystkie wymienione powyżej «dodatki», z wyjątkiem adaptacyjnego tempomatu, który jest dostępny jako opcja dla tej konfiguracji.
Dla miłośników tego co najlepsze jest wersja AMG z silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 577 KM, 7-biegową automatyczną skrzynią biegów, panoramicznym dachem i wszystkimi możliwymi do wyobrażenia systemami bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Chociaż tej «lodówki» nie można nazwać zwinną, ma responsywne i precyzyjne sterowanie, samochód prawie nie przechyla się na zakrętach. Wnętrze jest przestronne, siedzenia wygodne, widoczność drogi z siedzenia kierowcy jest doskonała. W pierwszym i drugim rzędzie jest wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych, a nawet trzeci pomieści wysokich pasażerów.
Plusy: mocne silniki, eleganckie, przestronne wnętrze wykonane z wysokiej jakości materiałów, miękkie i wygodne zawieszenie.
Minusy: Skromne wyposażenie standardowe w konfiguracji podstawowej, niezbyt ekonomiczne silniki V8.

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!