Władcy pierścieni: 7 najlepszych modeli Audi na dostawę z Ameryki
Polacy tak bardzo lubią Audi, że nazywają ją łagodnie «audyczka» i dają modelom różne pocieszne ksywki. Tak, Audi 80 nazywają «jajkiem», Audi Q7 – «kukułką», a Audi TT – «żółwikiem». Ale nawet wśród modeli, które otrzymały zabawne nazwy, są te najlepsze. Specjaliści z Columb Auto określili je według wewnętrznych statystyk usług firmy, związanych z dostawą samochodów z USA.
Reprezentujemy więc top 7 używanych samochodów Audi, którymi przyszli «władcy pierścieni» (jak żartobliwie nazywa się właścicieli Audi) najczęściej przewożeni są zza oceanu.
1) AUDI A3 Premium (2019)
Silnik: 2,0 l.
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni
Zużycie paliwa: 6,7-9 l/100 km (autostrada-miasto)
Audi A3 trzeciej generacji produkowane od 2012 do 2020 roku to chyba najbardziej uniwersalny model w segmencie samochodów luksusowych (poziomu podstawowego). «Bezkonkurencyjne połączenie stylu, wydajności i komfortu» - ten cytat z broszury marketingowej jest całkiem prawdziwy. Dwie opcje jednostek napędowych, mocne i sprężyste zawieszenie, sportowe prowadzenie, opcjonalny napęd na wszystkie koła Quattro, nadwozie typu sedan lub kabriolet, komfortowa kabina i łatwy w obsłudze interfejs systemu informacyjno-rozrywkowego z funkcją rozpoznawania pisma ręcznego to główne atuty modelu.
Samochody z ostatnich lat (od 2017 roku) otrzymały mocniejszy silnik bazowy – stary 1,8-litrowy motor o mocy 170 KM został zastąpiony 2-litrowym silnikiem o mocy 184 KM. Z tym ostatnim Audi A3 było dostępne w trzech konfiguracjach: Premium, Premium Plus i Prestige. A3 Premium posiada wyposażenie standardowe, które w pełni zadowoli większość nabywców. Wyższe wersje wyposażenia są przeznaczone dla wymagających miłośników stylu Audi, którzy szanują bezdotykowe interfejsy, zaawansowane elektroniczne opcji (jak wirtualna kabina Audi) i uwielbiają dźwięk 14 głośników hi-endowego systemu audio Bang & Olufsen.
Pakiet Premium oferuje turbodoładowane silniki o mocy 184 KM (napęd na przednie koła) i 228 KM (napęd na wszystkie koła). Oba silniki są sparowane z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów.
W standardzie modyfikacji znajduje się system informacyjno-rozrywkowy MMI z 7-calowym wyświetlaczem, obsługą Android Auto i Apple CarPlay, 9 głośnikami, radiem satelitarnym, 2 portami USB i Bluetooth. Samochód wyposażony jest w dwustrefową automatyczną kontrolę klimatu, podgrzewane fotele przednie z tapicerką skórzaną (elektrycznie regulowane w sześciu kierunkach), kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu oraz system ostrzegania przed kolizją.
Modele kabriolet są wyposażone w elektrycznie składany miękki dach, a w nadwoziu sedan (standardowo) w panoramiczny szyberdach.
Cena od ręki w Polsce: od $20 600
Cena dostawy pod klucz z USA: od $16 000
2. AUDI A4 Premium Plus (2019)
Silnik: 2,0 l
Skrzynia biegów: automatyczna skrzynia biegów
Napęd: na wszystkie koła
Zużycie paliwa: 6,9-10,2 l/100 km (autostrada-miasto)
Od czasu całkowitego przeprojektowania modelu w 2017 roku, Audi A4 pozostaje jednym z liderów segmentu luksusowych sedanów średniej wielkości. Samochód okazał się naprawdę wybitny – stylowy, wyrafinowany, a jednocześnie mocny i niepozbawiony technologicznej indywidualności. Wszystko to ma duże znaczenie dla jego docelowej grupy odbiorców – ludzi, którzy chcą posiadać samochód będący nie tylko środkiem transportu, ale także dobrem luksusowym.
A4 piątej generacji wypuszczane jest w dwóch wariantach nadwozia – sedan i kombi (Audi nazywa je po swojemu – Saloon i Avant). W zależności od napędu do wyboru są dwa silniki. Przy napędzie na przednie koła A4 wyposażone jest w 2-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy o mocy 188 KM, w modelach z pełnym napędem ta sama «turbo-czwórka» produkuje 248 KM. Jego moc jest wystarczająca w każdej sytuacji na drodze.
Jedyną wadą auta jest 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, która czasem nieco «hamuje», gdy trzeba przyspieszyć na autostradzie.
Można powiedzieć, że Audi A4 stawia bardziej na komfort, niż na sportowy charakter. Jednak świetnie się prowadzi, zapewnia dużą zwrotność i jest przyjemnością podczas jazdy po krętych drogach. Opatentowany system Drive Select umożliwia precyzyjne dostrojenie płynnej jazdy i prowadzenia samochodu poprzez wybór jednego z czterech różnych trybów jazdy, które zmieniają czułość przepustnicy, skrzyni biegów, układu kierowniczego i zawieszenia.
Podobnie jak w A3, dostępne są trzy opcje: Premium, Premium Plus i Prestige. Jednak w przeciwieństwie do A3, Premium Plus jest uważany za środkowy.
Oprócz trzystrefowej automatycznej klimatyzacji, skórzanej tapicerki, szyberdachu i podgrzewanych foteli z 8-stopniową (!) regulacją, dodaje system informacyjno-rozrywkowy MMI z 8,3-calowym ekranem dotykowym (dostępne jest wprowadzanie pisma ręcznego, Apple CarPlay i Android Auto), 12,3-calową cyfrową deskę rozdzielczą Audi Virtual Cockpit, system nawigacji, ładowanie urządzeń bezprzewodowych, radio satelitarne, dostęp bezkluczykowy i funkcję otwierania/zamykania klapy bagażnika bez użycia rąk.
Cena od ręki w Polsce: od $25 000
Cena z dostawą pod klucz w USA: od $21 000
3) AUDI A5 Premium Plus (2019)
Silnik: 2,0 l
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni
Zużycie paliwa: 8,1 l/100 km (miasto)
A5 to dwudrzwiowy samochód sportowy oparty na platformie Audi A4 produkowanej w zakładach w Ingolstadt od 2007 roku. Obecna generacja została wprowadzona w 2018 roku i od tego czasu jest produkowana bez większych zmian. Na rynku zajmuje niszę pomiędzy BMW serii 4 a Mercedes-Benz klasy C. Podobnie jak jego niemieccy rywale, A5 jest dostępny jako coupe i kabriolet, ale jest również produkowany w wersji czterodrzwiowego hatchbacka A5 Sportback.
Układ napędowy we wszystkich odmianach jest taki sam – 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 248 KM.
W roku modelowym 2019 manualna skrzynia biegów została usunięta z A5; w służbie pozostała tylko 7-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów, będąca standardem w większości modeli tej firmy. Oczywiście napęd na wszystkie koła Quattro jest standardem we wszystkich modelach.
W gamie modelowej producenta standardem są opcje wyposażenia: Premium, Premium Plus i Prestige. W przeciwieństwie do podstawowego Premium, pakiet Premium Plus oferuje więcej komfortu i zaawansowanych technologicznie funkcji, co czyni go doskonałym wyborem.
W szczególności posiada system informacyjno-rozrywkowy MMI Touch z 8,3-calowym wyświetlaczem i obsługą pisma ręcznego, Apple CarPlay i Android Auto, 12,3-calowy Audi Virtual Cockpit, Bluetooth, dwa porty USB, nawigację, trzystrefową automatyczną kontrolę klimatu, bezprzewodowe ładowanie gadżetów, radio satelitarne, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, zaawansowana elektryczna regulacja i podgrzewane fotele przednie (obite skórą naturalną), felgi aluminiowe, wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrycznie sterowana klapa tylna i panoramiczny szyberdach.
Cena od ręki w Polsce: od $28 700
Cena z dostawą pod klucz z USA: od $24 900
4. AUDI A6 Premium (2019)
Silnik: 3,0 l
Skrzynia biegów: automatyczna skrzynia biegów
Napęd: na wszystkie koła
Zużycie paliwa: 7,4-9,8 l/100 km (autostrada-miasto)
Na początku lat 2000 trzecia generacja średniej wielkości sedana Audi A6 zakończyła 30-letnią dominację Mercedesa w klasie biznes na rynku niemieckim i kontynuowała zwycięski marsz marki przez kraje i kontynenty.
W 2019 roku wchodzi na rynek piąta generacja popularnego modelu, który oferuje idealne połączenie sportowego prowadzenia i komfortu.
A6 nie jest najbardziej sportowym samochodem w swojej klasie, ale sedan ma mocne silniki, dobrą ekonomię paliwową i właściwości jezdne. Wnętrze jest wysokiej jakości, z wygodnymi fotelami i wieloma przydatnymi «gadżetami».
Audi A6 dostępne jest w trzech wariantach Premium, Premium Plus i Prestige. Dwie pierwsze mogą być wyposażone w 2-litrowy turbodoładowany silnik produkujący 248 KM oraz znacznie mocniejsze V6 o mocy 335 KM. W Prestige standardowo montowane jest tylko V6.
Oba silniki sparowane są przez 7-biegową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem oraz napędem na wszystkie koła Quattro.
Podstawowa wersja Premium jest całkiem dobrze wyposażona, więc wielu nabywców wybierze ją i nie będzie szukać wyższych i droższych opcji, zwłaszcza że te ostatnie różnią się od Premium jedynie dostępnością dodatkowych funkcji informacyjno-rozrywkowych i systemów bezpieczeństwa czynnego.
Na rynku samochodów używanych w USA istnieje wiele opcji wyposażenia modelu A6.
Audi A6 Premium standardowo wyposażone jest w skórzaną tapicerkę, przednie fotele regulowane w 8 kierunkach, panoramiczny szyberdach, system informacyjno-rozrywkowy z dwoma ekranami dotykowymi, Bluetooth, trzy porty USB, zestaw stereo z 10 głośnikami, radio satelitarne, nawigację, kamerę cofania, czujniki parkowania oraz kilka systemów aktywnego bezpieczeństwa. Są to m.in. system ostrzeżenia przed kolizją czołową, wykrywanie pieszych i autonomiczne hamowanie awaryjne.
Cena od ręki w Polsce: od $33 600
Cena z dostawą pod klucz z USA: od $30 000
5. Audi Q5 Premium Plus (2019)
Silnik: 2,0 l.
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: na wszystkie koła
Zużycie paliwa: 8,7-10,7 l/100 km (autostrada - miasto)
Audi w ciągu 15 lat tylko raz zmieniło generację Q5 – w 2017 roku, czyli prawie 10 lat po wejściu modelu do produkcji. To najlepszy dowód na to, że inżynierowie Audi dobrze wykonali swoją pracę i odgadli pragnienia nabywców.
Q5 szybko stało się najlepiej sprzedającym się modelem marki w USA i, z minimalnymi corocznymi aktualizacjami, nadal jest produkowane w zakładach koncernu w Meksyku.
«Kukułka» doskonale łączy dynamikę i komfort luksusowego samochodu. Samochód posiada pierwszorzędne wnętrze z najnowocześniejszym systemem informacyjno-rozrywkowym i wygodnymi, wyściełanymi fotelami. Pod maską Q5 pracują mocne silniki, prowadzenie jest najwyższej klasy, a zawieszenie zapewnia płynną jazdę nawet na drogach złej jakości.
Audi Q5 2019 jest dostępne w dwóch wersjach: modelu Q5 i SQ5 z ulepszoną dynamiką. Oba modele występują w trzech standardowych konfiguracjach Premium, Premium Plus i Prestige. Wszystkie wyposażone są w autorski napęd na wszystkie koła Quattro firmy Audi.
Główną różnicą między Q5 a SQ5 jest skrzynia biegów. Audi Q5 wyposażone jest w 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem i 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną, natomiast SQ5 ma 3-litrowe podwójnie turbodoładowane V6 i 8-biegową przekładnię automatyczną (a także sportowe zawieszenie).
Bazowy 248-konny silnik Q5 jest wystarczająco trakcyjny, łatwo radzi sobie w każdej sytuacji na drodze i szybko przyspiesza samochód.
Bardzo dobrze prezentuje się pakiet Premium. W szczególności oferuje system informacyjno-rozrywkowy z 7-calowym wyświetlaczem i obsługą Apple CarPlay/Android Auto, system stereo z 10 głośnikami, Bluetooth, dwoma portami USB, radiem HD, trzystrefową automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie fotele z elektryczną regulacją w 8 kierunkach. Klapa bagażnika w Q5 Premium jest elektryczna, ponadto samochód jest wyposażony w felgi aluminiowe i kamerę cofania. W zestawie znajdują się również podstawowe zestawy systemów bezpieczeństwa czynnego Audi Pre Sense Basic i Audi Pre Sense City.
Konstrukcja Premium Plus dodaje jeszcze więcej luksusu i wygody do całego tego bogactwa: 8,3-calowy wyświetlacz z funkcją rozpoznawania pisma ręcznego, cyfrową deskę rozdzielczą Audi Virtual Cockpit z 12,3-calowym ekranem, system nawigacji, bezprzewodowe ładowanie gadżetów, radio satelitarne, punkt dostępu Wi-Fi, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, panoramiczny szyberdach, dostęp bezdotykowy, otwieranie tylnej klapy bez użycia rąk. Oczywiście poszerzono również gamę systemów bezpieczeństwa czynnego.
Niektóre modele posiadają podgrzewaną kierownicę, wentylowane fotele przednie oraz podgrzewane fotele tylne. Standardem jest wykończenie wnętrza perforowaną skórą.
«Ostateczna» konfiguracja Prestige różni się systemem dźwiękowym premium z 19 głośnikami, obecnością wyświetlacza projekcyjnego i maksymalnym zestawem systemów bezpieczeństwa czynnego.
Jedyną wadą Audi Q5 jest jego ładowność (poniżej średniej w klasie). Ale chyba nie planujesz wozić w nim ziemniaków, prawda?
Cena od ręki w Polsce: od $31 900
Cena dostawy pod klucz z USA: od $25 000
6. AUDI Q7 Premium Plus (2019)
Silnik: 2,0 l
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: na wszystkie koła
Zużycie paliwa: 7,4-9,8 l/100 km (autostrada-miasto)
Siedmiomiejscowy SUV Q7 to najlepszy wybór do roli luksusowego samochodu rodzinnego. Pomimo tego, że większość konkurentów oferuje wygodniejszy i bardziej przestronny trzeci rząd siedzeń, największe Audi dobrze wypada w tej właśnie hipostazie.
Q7 jest mniej wyraziste w porównaniu ze swoimi firmowymi braćmi i siostrami, ale to doskonały samochód. Design, jakość wykonania, silniki, wnętrze – wszystko to jest ekskluzywnej jakości nawet w bazowych kompletacjach. Odczucia z jazdy są w świetne: zawieszenie bardzo gładko spełnia nierówności drogi, sterowność jest umiarkowanie ostra, izolacja akustyczna wnętrza jest niesamowita – wiatr i droga nie są słyszalne nawet przy najwyższych prędkościach.
Audi Q7 2019 jest dostępne w trzech konfiguracjach, wyposażonych w różne silniki. Premium i Premium Plus mogą mieć zarówno bazowy 2-litrowy motor turbo o mocy 248 KM, jak i opcjonalny 3-litrowy V6 o mocy 329 KM. Pakiet Prestige tradycyjnie wyposażony jest tylko w turbo-szóstkę. Oba silniki agregowane są z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła Quattro.
Podstawowy pakiet Premium obejmuje skórzaną tapicerkę, podgrzewane i elektrycznie regulowane w 8 kierunkach fotele przednie, elektrycznie składany trzeci rząd siedzeń, panoramiczny szyberdach, bezkluczykowy dostęp, trójstrefową automatyczną klimatyzację, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, 8,3-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy, Bluetooth, system stereo z 10 głośnikami, radio satelitarne, nawigację oraz podstawowe elementy bezpieczeństwa czynnego.
Premium Plus dodaje do listy system dźwięku przestrzennego Bose z 19 głośnikami, 12,3-calowy Audi Virtual Cockpit, bezprzewodowe ładowanie gadżetów, kamery cofania i system monitorowania martwego pola.
Oprócz mocniejszego silnika, w pakiecie Prestige znajdziemy czterostrefową automatyczną klimatyzację, wentylowane fotele przednie, adaptacyjny tempomat, wykrywanie znaków drogowych, inteligentne wspomaganie parkowania, wyświetlacz projekcyjny, elektryczne samozamykacze drzwi i oświetlenie wnętrza w technologii LED.
Wersja Premium Plus jest najlepszą opcją – ma dobrą równowagę między ceną, komfortem i wyposażeniem technicznym. Opcjonalnie do tej konfiguracji dodawany jest silnik V6, ponieważ bazowy 2-litrowy silnik jest zbyt słaby jak na tak duże auto.
Cena od ręki w Polsce: od $44 500
Cena dostawy pod klucz z USA: od $29 000
6. AUDI Q8 Premium Plus S-Line (2019)
Silnik: 3,0 l
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: na wszystkie koła
Zużycie paliwa: 10,7-13,8 l/100 km (autostrada-miasto)
Trudno wyróżnić jednego SUV-a Audi z najwyższej półki, ponieważ ma ich aż trzy – Q5, Q7 i Q8. Ale oceniając nowatorstwo rozwiązań technicznych zastosowanych w tych autach (a także cenę), palmę pierwszeństwa należy oddać modelowi Q8, który został zaprezentowany na Detroit Motor Show w 2017 roku, a do produkcji wszedł w 2018 roku. Jest to pierwsze Audi, które otrzymało zupełnie nowy design, opracowany przez nowego szefa designu Audi AG, Marka Lichte. Kolejne modele firmy będą najwyraźniej rysowane w podobnym duchu.
Standardowy układ napędowy Q8 to przede wszystkim turbodoładowany 3-litrowy silnik V6 (335 KM) oraz 48-woltowa bateria z silnikiem elektrycznym, które zapewniają szybki i płynny rozruch silnika (a także dodatkową trakcję podczas przyspieszania z postoju). W zasadzie mamy do czynienia z typową «łagodną hybrydą», tylko bez głównej zalety tego typu samochodów – zmniejszonego zużycia paliwa.
Wszystkie trzy standardowe modele Q8 występują z napędem na wszystkie koła. Również w podstawie auto posiada adaptacyjny system zawieszenia, który powinien zapewnić płynną jazdę na złych drogach.
Responsywny układ kierowniczy, mocne hamulce i pełny napęd systemu Quattro pomagają kierowcy tego Audi poczuć się jak demiurg na drodze, która jest do wszystkiego. A Q8 może być opcjonalnie wyposażony w zawieszenie pneumatyczne dla jeszcze większego zakresu komfortu i prowadzenia!
Wewnątrz Q8 to sedan klasy premium wyposażony w najnowszy system informacyjno-rozrywkowy MMI firmy Audi. Ten ostatni posiada dwa ekrany dotykowe ustawione pod kątem do kierowcy i obsługuje zarówno gesty wielodotykowe, jak i rozpoznawanie pisma ręcznego.
Jest też czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, wnętrze ze skóry perforowanej, wentylowane przednie fotele, system kamer parkowania na całym obwodzie i pełna gama systemów bezpieczeństwa czynnego. Dla indywidualistów przeznaczone są niektóre pakiety tuningowe S-Line, które pozwalają na zmianę wnętrza i nadwozia.
Jednym słowem Q8 znajduje się na szczycie piramidy motoryzacyjnej Audi, choć w porównaniu z Q7 nie jest tak praktyczny. Ma mniejsze wnętrze, nie ma trzeciego rzędu siedzeń – rola samochodu rodzinnego jest oczywiście nie dla niego. Jeśli jednak potrzebujesz stylowego i luksusowego SUV-a naszpikowanego nowoczesną technologią, Audi Q8 2019 to doskonały wybór.
Cena od ręki w Polsce: od $64 000
Cena z dostawą pod klucz z USA: od $59 900
Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!