TOP-5 luksusowych SUV-ów z USA, na które Cię stać
Jakie luksusowe samochody są najczęściej przywożone do Polski? Samochody terenowe, rzecz jasna. Samochody podkreślające status właściciela nie są tanie. Ale kto szuka, zawsze znajdzie samochód w rozsądnej cenie.
Jeśli chcesz być w 100% pewny wyniku, poproś o pomoc specjalistów z 10-letnim doświadczeniem na rynku samochodów używanych – ColumbAuto. Z ich obserwacji wynika, że najpopularniejszymi i najbardziej płynnymi w Polsce jest 5 modeli SUV-ów. Na aukcjach w USA są dostępne w cenach ZNACZĄCO niższych niż w RP. Porównaj sam.
1. PORSCHE CAYENNE (2020)
Silnik: 3,0 l
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: na wszystkie koła
Zużycie paliwa: 13,8 l/100 km (miasto)
Prawie pięciometrowy europejski Porsche Cayenne (te samochody są montowane w Słowacji) jest uważany za średniej wielkości SUV w Stanach Zjednoczonych. Samochód jest ceniony za mocne silniki i sportowe prowadzenie. To wybór tych, którzy kochają zapierające dech w piersiach zakręty, ale nie są gotowi poświęcić dla tego swojego komfortu.
Samochód posiada przestronne wnętrze wykończone wysokiej jakości materiałami, które bez problemu pomieści pięć osób.
Od 2020 roku równolegle produkowane są dwa modele Cayenne: jeden standardowy, drugi z nieco bardziej stromą linią dachu, nazwany Cayenne Coupe. Oba były dostarczane na rynek w trzech konfiguracjach: Base, S i Turbo. Każdy ma napęd na wszystkie koła i 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, ale różnią się silnikami.
Przykładowo, podstawowy Cayenne wyposażony jest w 3-litrowy turbodoładowany silnik V6 o mocy 335 KM. Lista jego standardowego wyposażenia obejmuje 12,3-calowy ekran dotykowy, system audio z 10 głośnikami, radio satelitarne, obsługę Apple CarPlay (ale nie obsługuje Android Auto), Bluetooth, 4 porty USB, system nawigacji, skórzane fotele z elektryczną regulacją , dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, elektryczna klapa bagażnika i aluminiowe felgi.
Jeśli 335 «koni» to dla kupującego za mało, przewidziana jest konfiguracja S – 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 434 KM. Lub Turbo – z 4-litrowym, podwójnie doładowanym V8 o mocy 541 KM.
Pod względem wykończenia i wyposażenia trzy poziomy kompletowania są praktycznie identyczne (w S dodano luk dachowy, w Turbo – pneumatyczne zawieszenie, adaptacyjne reflektory, system stereo Bose z 14 głośnikami i kilkoma systemami bezpieczeństwa). Ale w każdym z nich można znaleźć wiele dodatkowych opcji, które można zainstalować na zamówienie.
Na przykład Porsche Active Suspension Management (PASM), tylne koła skrętne, hamulce węglowo-ceramiczne, panoramiczny dach, system stereo Burmester z 21 głośnikiem, system rozrywkowy dla pasażerów z tyłu, bezprzewodowe ładowanie gadżetów, podgrzewana kierownica, siedzenia tylne z ogrzewaniem i przednie z wentylacją i dodatkową regulacją, czterostrefowa klimatyzacja, samozamykacze, monitorowanie martwego pola, kamera noktowizyjna, system parkowania dookoła lub wyświetlacz projekcyjny itp.
• Cena z dostawą z USA i preferencyjną odprawą celną: $ 49 500
• Cena «z drugiej ręki» w Polsce: ok. $ 83 700
2. LINCOLN NAUTILUS (2019)
Silnik: 2,0 l
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni/pełny
Zużycie paliwa: 11,2-11,8 l/100 km (miasto)
W 2019 roku Lincoln wprowadził Nautilusa, zupełnie nowy model firmy, który zastąpił przestarzałego MKX. Samochód okazał się udanym: ma przestronne, wygodne, gustownie urządzone wnętrze (szczególnie imponujące są miękkie, ergonomiczne skórzane fotele w amerykańskim stylu), prosty i intuicyjny system informacyjno-rozrywkowy SYNC 3 oraz godne tej klasy wskaźniki zużycia paliwa.
Silnik turbo nie jest najmocniejszy, 2-litrowy (245 KM). W połączeniu z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów pozwala na spokojną i płynną jazdę, a nie gwałtowną.
Nautilus ma 4 konfiguracje: Base, Select, Reserve i Black Label. Domyślnie wszystkie wyposażone były w silnik o mocy 245 koni mechanicznych, choć na życzenie można było również zamontować 2,7-litrowy silnik V6 o mocy 335 KM.
W wersji podstawowej samochód był wyposażony w elektryczną regulację i podgrzewanie przednich siedzeń, tapicerkę z ekoskóry, 12,3-calową elektroniczną deskę rozdzielczą, dwustrefową automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp, zdalne uruchamianie silnika, 8-calowy dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowego systemu Android Auto/Apple CarPlay, punkt dostępowy Wi-Fi, dwa porty USB, system audio z 11 głośnikami i radiem satelitarnym.
Standardowy pakiet bezpieczeństwa i pomocy kierowcy obejmował system monitorowania martwego pola, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu i ostrzeganie przed kolizją czołową, wykrywanie pieszych i autonomiczne hamowanie awaryjne. Każdy samochód marki Nautilus wyposażony jest w automatyczne światła drogowe, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania oraz system monitorowania stanu kierowcy MyKey.
W wyższych wersjach wyposażenia skórzana tapicerka siedzeń, elektryczna kierownica, przyciemniane lusterka wsteczne, system nawigacji z funkcjami głosowymi, bezprzewodowe ładowanie gadżetów, system audio Revel z 13 głośnikami oraz uniwersalne urządzenie do zdalnego otwierania bramy garażowej.
Opcjonalnie samochody mogły być wyposażone w panoramiczny dach, podgrzewaną kierownicę, przednie siedzenia z masażem, system rozrywkowy dla pasażerów tylnych siedzeń, podgrzewane tylne siedzenia, gniazdko domowe (niestety, amerykański standard – 110 woltów), wycieraczki przedniej szyby z czujnikami deszczu, adaptacyjny tempomat oraz szereg dodatkowych systemów bezpieczeństwa.
• Cena z dostawą z USA i preferencyjną odprawą celną: $ 19 500
• Cena «z drugiej ręki» w Polsce: ok. $ 37 000
3. BMW X7 XDRIVE40I (2020)
Silnik: 3,0 l
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: pełny
Zużycie paliwa: 11,8 l/100 km (miasto)
BMW wypuściło kolejny luksusowy SUV, który łączy w sobie komfort i zwrotność. Standardowe zawieszenie Bawarczyka jest wystarczająco sztywne, aby z łatwością pokonywać zakręty z dużą prędkością; jednocześnie skutecznie niweluje nierówności naszych dróg.
Hałas opon może przenikać do kabiny, ale nie usłyszysz w niej szumu wiatru i ruchu ulicznego – izolacja akustyczna jest doskonała. Wystrój wnętrza «siódemki» również przekracza oczekiwania: metal i drewno są w nim organicznie splecione, jak yin i yang.
BMW X7 2020 było produkowane w trzech konfiguracjach: xDrive40i, xDrive50i oraz M50i, które różnią się głównie silnikami i niektórymi dodatkowymi elementami wyposażenia. Jednocześnie wszystkie warianty mają wspólną 8-biegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła.
Podstawowa wersja X7 xDrive40i jest wyposażona w 3-litrowy turbodoładowany silnik V6 o mocy 335 KM, w pozostałych dwóch wersjach wyposażenia oferowane są turbodoładowane silniki V8 o pojemności odpowiednio 3 i 4,4 litra o pojemności o mocy 456 KM i 523 KM.
Ze względu na wysoką cenę wyższych poziomów wyposażenia, największą popularnością wśród kupujących cieszy się xDrive40i. Wśród innych zalet ma doskonały w swojej klasie wskaźnik zużycia paliwa. W mieście jest to 11,8 l/100 km wobec 15,7 l/100 km w samochodach z mocniejszymi silnikami.
Jednocześnie nawet podstawowy xDrive40i jest dobrze wyposażony i ma 7-osobowe wnętrze (choć dostępne są również opcje 6-osobowe) z tapicerką ze skóry syntetycznej. Moc jego silnika wystarcza na wszystkie manewry na drodze.
Standardowe wyposażenie podstawowej konfiguracji obejmuje 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, czterostrefową automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika, elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie fotele, panoramiczny szyberdach, skórzaną kierownicę, podgrzewane lusterka boczne, system informacyjno-rozrywkowy iDrive z 12,3-calowym ekranem dotykowym i obsługą Apple CarPlay, system nawigacji, audio z 10 głośnikami, Bluetooth, 5 portów USB, radio satelitarne, punkt dostępowy Wi-Fi, bezprzewodowe ładowanie gadżetów, tylne drzwi z napędem elektrycznym i pneumatyczne zawieszenie.
Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmują kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, adaptacyjne reflektory i automatyczne światła drogowe.
• Cena z dostawą z USA i preferencyjną odprawą celną: $ 59 000
• Cena «z drugiej ręki» w Polsce: $ 92 000
4. AUDI Q8 (2019)
Silnik: 3,0 l
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: przedni
Zużycie paliwa: 12,4-13,1 l/100 km (miasto)
Audi Q8 to flagowy model linii Audi SUV, produkowany od 2019 roku. Zbudowany jest na tej samej platformie co Porsche Cayenne, dlatego ma z tym ostatnim wiele wspólnego. Na przykład te same podstawowe 3-litrowe silniki V6, nadwozie stylizowane na coupe (jednak z przestronnym wnętrzem), podobne charakterystyki techniczno-eksploatacyjne. Różnica polega na tym, że Cayenne koncentruje się na sportowym prowadzeniu, podczas gdy Q8 oferuje bardziej zrelaksowaną jazdę.
Audi wyprodukowało Q8 2019 roku modelowego w trzech konfiguracjach: Premium, Premium Plus i Prestige. Wszystkie trzy z silnikiem V6 i napędem na cztery koła Quattro.
Podstawowa konfiguracja Premium jest optymalnym wyborem, ponieważ jest dobrze wyposażona i często posiada opcje, które można znaleźć w topowych składach. Może być np. wyposażony w bezprzewodowe ładowanie, aktywny system bezpieczeństwa Audi Pre Sense (dla tylnej części samochodu – dla przedniej części jest częścią standardowego wyposażenia) czy system ostrzegania o bezpiecznym wyjściu z samochodu.
Lista standardowego wyposażenia Premium sprawia niesamowite wrażenie. Czego warta jest sama «wirtualna kabina» Audi, która zastępuje całą deskę rozdzielczą i system nawigacji kolorowym 12,3-calowym wyświetlaczem TFT. System informacyjno-rozrywkowy ma dwa ekrany – 10,1-calowy górny i 8,6-calowy dolny, oba ekrany dotykowe. Obsługa Android Auto/Apple CarPlay, system audio z 10 głośnikami, radio HD i satelitarne, cztery porty USB, Bluetooth, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowane fotele przednie, podgrzewane fotele boczne przednie i tylne, klimatyzacja automatyczna trzystrefowa, panoramiczny szyberdach, tylne drzwi z napędem elektrycznym i dostępem bezkluczykowym – co czyni ten samochód wzorem do naśladowania w segmencie luksusowym.
Standardowe elementy bezpieczeństwa obejmują wycieraczki z czujnikami deszczu, przednie i tylne czujniki parkowania, aktywne systemy bezpieczeństwa Audi Pre Sense Basic i Audi Pre Sense Front.
W wyposażeniu Premium Plus samochód posiada system stereo Bose z 17 głośnikami, czterostrefową automatyczną klimatyzację, wentylowane przednie fotele, system kamer parkowania z widokiem dookoła i automatyczne włączanie świateł drogowych.
Wśród często spotykanych opcji są adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, cztery koła skrętne, czerwone zaciski hamulcowe, system rozpoznawania znaków drogowych i adaptacyjny tempomat.
W zestawie Prestige drzwi wyposażone są w napęd elektryczny (z płynnym domykaniem), deska rozdzielcza pokryta jest skórą naturalną, zamontowany jest wyświetlacz projekcyjny. Fotele przednie z masażem, podsufitka z Alcantary, system stereo Bang & Olufsen z 23 głośnikami i kamera noktowizyjna z wykrywaniem pieszych są dostępne jako wyposażenie opcjonalne.
• Cena z dostawą z USA i preferencyjną odprawą celną: $ 40 900
• Cena «z drugiej ręki» w Polsce: ok. $ 85 000
5. TESLA MODEL X Long Range (2019)
Silnik: elektryczny
Napęd: kompletny
Pojemność baterii: 100 kWh
Przebieg: 523 km
Elektryczny crossover Tesla Model X to samochód wyjątkowy pod wieloma względami. Ma np. największy zasięg na jednym ładowaniu, dość duży bagażnik i wiele zaawansowanych technologicznie funkcji. Samochód jest łatwy w prowadzeniu – bardziej przypomina sedana niż nieporęcznego dwutonowego SUV-a.
Model X jest obecny na rynku amerykańskim od 2016 roku i od tego czasu niewiele się zmienił. Faktem jest, że Tesla nie grzeszy częstymi aktualizacjami wyglądu samochodu. Zamiast tego firma okresowo wydaje aktualizacje oprogramowania, które jej samochody otrzymują przez sieć bezprzewodową. Rozmowy o tym, czym model X z 2019 r. różni się od modelu z 2018 r. lub 2020 r., nie mają więc większego znaczenia.
Na przykład Model X 2019 był początkowo dostępny w dwóch konfiguracjach: podstawowej (z akumulatorem 75 kWh) i Model X Performance (z akumulatorem 100 kWh). Później Tesla zmieniła nazwę bazy na Standard Range i wprowadziła Extended Range. Następnie firma zaprzestała produkcji standardowego asortymentu i zmieniła nazwę rozszerzonego zasięgu na Long Range, a następnie na Long Range Plus.
Standardowe wyposażenie wszystkich modeli Tesla Model X obejmuje napęd na wszystkie koła, zawieszenie pneumatyczne, 17-calowy ekran dotykowy, system nawigacji, punkt dostępu Wi-Fi, bezprzewodowe ładowanie gadżetów, system stereo z 17 głośnikami, radio satelitarne, 2 porty USB, tapicerka ze sztucznej skóry, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, dostęp bezkluczykowy, elektryczna klapa tylna, aluminiowe felgi i kamera cofania.
Standardowy pakiet bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy obejmuje system ostrzegania przed kolizją czołową i boczną oraz autonomiczny system hamowania awaryjnego.
Tesla Model X Performance ma te same funkcje, co model podstawowy, a także wentylowane przednie siedzenia. Zasięg przebiegu na jednym ładowaniu wynosi od 434 km do 474 km – w zależności od rozmiaru kół. Samochód przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy (2,7 w najnowszych aktualizacjach).
Tesla Model X Long Range Plus ma największy zasięg elektryczny wynoszący 523 km. Kiedy ta konfiguracja nazywała się Extended Range, przebieg wynosił 474 km, podobnie jak w wersji Performance.
Niektóre modele Model X, niezależnie od konfiguracji, mogą być wyposażone w autopilota Tesla, który umożliwia kierowcy aktywację półautonomicznego trybu jazdy. Zarządza adaptacyjnym tempomatem, pomaga w utrzymaniu i zmianie pasa ruchu podczas parkowania. Dodatkowo steruje trybem Summon, który pozwala samochodowi na samodzielny wjazd i wyjazd z miejsca postojowego (nawet bez obecności kierowcy w kabinie).
• Cena z dostawą z USA (bez odprawy celnej): $ 45 000
• Cena «z drugiej ręki» w Polsce: $ 77 900
Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!