Podwójna korzyść: samochody z USA plus LPG
Niestabilna sytuacja gospodarcza, rosnące ceny towarów i usług zmuszają nas do oszczędzania. Paliwo również podrożało, częste wycieczki po mieście mocno uderzały w kieszeń. Czy można przynajmniej obniżyć koszty paliwa? Tak, jeśli zainstalujesz sprzęt gazowy (LPG) w samochodzie.
Columb Trade wyznacza nowy trend wśród kierowców. Według wewnętrznych statystyk firmy, liczba samochodów sprowadzanych ze Stanów Zjednoczonych przez obywateli naszego kraju wzrasta o 10% rocznie.
Jednocześnie specjaliści firmy coraz częściej proszeni są o wybór na aukcjach samochodów używanych, które umożliwiają instalację LPG. Chęć jest zrozumiała, bo kupując samochód w USA można zaoszczędzić nawet 40% (w porównaniu do kosztu podobnego samochodu w Polsce). Jeśli dodatkowo wyposażysz swój transport w LPG, masz gwarancję obniżenia kosztów przyszłych podróży o połowę.
Na jakie pojazdy nadające się do montażu wyposażenia sprzętu gazowego klienci najczęściej zwracają uwagę?
Sedany i hatchbacki
W tej kategorii znajdują się zarówno auta małogabarytowe, jak i reprezentacyjne samochody znanych japońskich producentów. Szczególnie popularne są niemieckie Passaty (Passat 2.5) i amerykańskie Fordy (Ford Fusion 2.5). Szczególnie popularne wśród młodych ludzi są Toyota Camry 2.5, Chevrolet Cruze 1.8 i Hyundai Elantra 2.0.
Crossovery i SUV-y
Młode rodziny kupują SUV-y, ponieważ uwielbiają spędzać czas na świeżym powietrzu – wycieczki na łono natury, wycieczki samochodowe, «przejażdżki». Popyt na SUV-y jest tradycyjnie duży i coraz częściej instaluje się w nich LPG. Faworytami są marki azjatyckie i amerykańskie. Nissan Rogue 2.5, Subaru Forester/Outback 2.5 i Ford Escape 2.5 to wybór tych, którzy są gotowi zapłacić za duże gabaryty i moc. Mitsubishi Outlander 2.0, Hyundai Tucson 2.0 i Honda CR-V do 2015 roku spodobają się tym, którzy preferują samochody kompaktowe.
Jaki samochód wybrać do instalacji gazowej?
Kierowcy są podzieleni na dwa obozy. Jedni agitują za zakupem auta z bezpośrednim wtryskiem, inne preferują modele z rozproszonym wtryskiem. Ten sam wybór staje przed tymi, którzy wybierają samochód, aby w przyszłości zainstalować na nim LPG.
Aby ostatecznie się zdecydować, dokonamy małych obliczeń.
Samochód Ford Fusion 1.6 Ecoboost z bezpośrednim wtryskiem.
• Zużycie – 10 litrów benzyny na 100 km (70,99 zł);
• Szacunkowy koszt instalacji LPG – 899 euro;
• Po modernizacji zużycie wyniesie 4,5 litra gazu i 2 litry benzyny (35,99 zł + 7,68 zł)
Oszczędność w drodze: 27,32 zł na 100 km.
Podobny samochód z silnikiem 2,5 litra (wtrysk rozproszony).
• Zużycie – 12 litrów benzyny na 100 km (95, 88zł);
• Koszt instalacji LPG – 550 euro;
• Po modernizacji zużycie wyniesie 15 litrów gazu (57,6 zł)
Oszczędność w drodze: 38,28 zł na 100 km.
Liczby dowodzą, że druga opcja jest lepsza. Ale warto pamiętać, że producenci samochodów masowo przestawiają się na produkcję silników z bezpośrednim wtryskiem (tzw. Technologia GDI, Gasoline Direct Injection) – są one bardziej przyjazne dla środowiska, ich działanie jest dłuższe ze względu na zmniejszoną detonację. W Stanach Zjednoczonych jest mnóstwo takich aut: producenci samochodów są zmuszeni do przestrzegania surowych norm środowiskowych obowiązujących w tym kraju. Na aukcji możesz bez problemu odebrać auta z minimalnymi uszkodzeniami do instalacji LPG. Zasadniczo są one wyposażone w elektrownie benzynowe, które można łatwo zmodernizować do zasilania gazem.
Samochody wyposażone w silniki spalinowe z wtryskiem rozproszonym w Ameryce stopniowo schodzą na dalszy plan. Mają nieco mniej skomplikowaną konstrukcję, a dzięki temu większą niezawodność. Ale wciąż są to silniki z przeszłości.
Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!