Pięć samochodów, które nie rdzewieją VS pięć «zardzewiałych wiader»
Przestań wzdychać o «Wołdze» swego dziadka, która nie rdzewieje z powodu «cynowanego korpusu» i «milimetrowego» metalu. Nowoczesne modele też mają się czym pochwalić. Jednak jest się czego wstydzić. Ale najpierw najważniejsze.
Dziennikarze autoportalu Hotcars.com obejrzeli rynek samochodowy i znaleźli 5 samochodów, które rdzewiały, rdzewieją i będą rdzewieć, bez względu na to, jak się nimi opiekujesz. I jeszcze 5 samochodów, które praktycznie nie ulegają korozji, ponieważ producenci zadbali o ochronę karoserii.
Zacznijmy jak zwykle od złych wiadomości. To znaczy z «zardzewiałych wiader».
1. Saturn Relay.
General Motors produkował Saturn Relay tylko przez około dwa lata, od 2005 do 2007 roku. Jednym z powodów, dla których auto nie przetrwało długo na przenośniku taśmowym, jest naprawdę wyjątkowa podatność jego karoserii na korozję. Samochód o wartości około 22 000 dolarów został pokryty brązowymi plamami rdzy w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Nawet umiarkowana cena nie była w stanie uatrakcyjnić tego samochodu, który szybko zamienił się w sito, co całkowicie zniszczyło zaufanie kupujących.
2. Ford Ka.
Kiedy amerykański producent zaprojektował Forda Ka, postanowił stworzyć mały, prosty i niezawodny samochód miejski. Okazało się jednak, że jest ciasny, niepokaźny i niespieszny: 1,3-litrowy silnik przyspieszył Ka do «setki» nawet w 13 sekund. W dodatku ten samochód-ślimak dość szybko zardzewiał, ponieważ producent zaoszczędził na obróbce antykorozyjnej karoserii («maleństwo» miało być jak najtańsze).
3. Ford Focus.
Ford tradycyjnie dobrze radzi sobie z odpornością na korozję pickupów, a tradycyjnie źle w przypadku sedanów. Magazyn Unii Konsumentów USA Consumer Reports stawia Focusa na swojej liście najmniej niezawodnych samochodów od kilku lat z rzędu. Problemy z żywotnością komponentów i zespołów nie są jedynymi, z którymi borykają się właściciele Focusa. Podobnie jak wiele innych niedrogich samochodów Forda, ten ma słabą odporność na korozję.
Więc kupując Focusa, nie zdziw się, że znajdziesz rdzę na dolnych częściach karoserii (nawet przy niskim przebiegu). Samochód cierpi również na inną nieprzyjemną dolegliwość: łuszczenie się lakieru. Podobno wada związana jest z niedoskonałością fabrycznych technologii malowania paneli nadwozia.
4. Toyota RAV-4.
Toyota od wielu lat produkuje niezawodne samochody. Regularnie pojawiają się na liście najbardziej niezawodnych samochodów Consumer Reports i są uważane za bezpieczne, co czyni je jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w USA i Kanadzie. A jednak obróbki antykorozyjnej RAV-4 nie można nazwać wzorową, zwłaszcza 2-4 generacji. SUV-y cierpią na korozję w stosunkowo «młodym» wieku. «Fartuch» pod osłoną chłodnicy rdzewieje, tylne drzwi pod osłoną, progi podlegają «piaskowaniu». Jeśli problematyczne obszary nie zostaną zabarwione na czas, pojawia się wiele ognisk korozji.
5. Land Rover Range Rover Sport.
Kto ma dużo pieniędzy, znajdzie wiele plusów w tym aucie, które jest produkowane od 2005 roku. Jednak nawet najbardziej zagorzali fani tego modelu przyznają: RRS ma słabe fabryczne przygotowanie antykorozyjne, zwłaszcza spód. Do szkieletu oczywiście samochód nie gnije, ale duże plamy rdzy na okazach w wieku (10 lat +) są praktycznie gwarantowane.
W Range Roverze Sport nadkola, tylna klapa, połączenia dachu z przednią szybą oraz dolne krawędzie drzwi ulegają rdzewieniu. Na szczęście ze zewnętrznymi panelami aluminiowymi, jeśli technologia nie została naruszona podczas ich malowania (naprawy), zwykle nie ma problemów.
Żołnierze niewidzialnego frontu.
Zapoznajmy się teraz z tymi pięcioma modelami, które zaskakują swoją odpornością na korozję.
1. Lexus LS.
Najlepsza sytuacja z odpornością na korozję jest u «Japończyków». Tak więc, jeśli chcesz samochodu, który nie sprawi kłopotów z rdzewieniem, możesz przyjrzeć się bliżej znanym japońskim markom. Oczywiście są wyjątki od wszystkich zasad, ale oto prawdziwy lider. Lexus LS to pełnowymiarowy sedan klasy wyższej (LS oznacza Luxury Sedan) to flagowy model marki, który od 1989 roku przeszedł pięć pokoleń. Żaden z nich nie zebrał poważnych skarg na korozję.
2. Volvo S60.
Szwedzi wiedzą, jak robić bezpieczne samochody, wiemy to. Mniej znanym faktem jest to, że są one niezawodnie chronione przed korozją. Przypomnijmy, że Volvo wprowadziło S60 w 2000 roku, kompaktowy i wygodny sedan, który zastąpił S70. Od tego czasu na przenośniku taśmowym zmieniły się trzy generacje samochodu. Ostatni Szwedzi gromadzą się w swoim zakładzie w USA (Ridgeville, Karolina Południowa). Jest teraz jedynym globalnym dostawcą S60 po zakończeniu produkcji modelu w Chinach w 2019 roku. Nie jest to takie ważne, ale faktem jest, że ani pierwsze dwie «chińskie» generacje S60, ani trzecia «amerykańska» nie mają problemów z rdzą dzięki wysokiej jakości obróbce antykorozyjnej nadwozia.
3. Volkswagen Golf.
Volkswagen wypuścił swój MK1, znany w USA jako Volkswagen Rabbit, w 1974 roku. Samochód od razu stał się sukcesem. Niedrogie, ekonomiczne (w tamtych czasach zużycie 8,6 l/100km uważano za skąpe) i łatwe w prowadzeniu – czego chcieć więcej?
W Europie samochód okazał się w ogóle hitem, stając się jednym z nielicznych dwukrotnie wyróżnionych Europejskim Samochodem Roku (nagroda European Car of the Year).
Zastępując legendarnego «Beetle» na przenośniku taśmowym, Golf po prostu musiał go prześcignąć pod wieloma względami – i udało mu się. Golf pokonał weterana i odpornością na korozję, dzięki obowiązkowej galwanizacji większości elementów karoserii.
4. KIA Forte (K3).
Rynek południowokoreański znał Forte jako K3 i widział go na drogach od 2008 roku. KIA początkowo stwierdziła, że opracowała Forte, aby spodobać się młodym nabywcom, którzy szukają pojazdu o efektownym designie. Ze względu na wygląd musieli poświęcić niektóre parametry techniczne samochodu (na przykład moc silnika).
Aby jednak samochód cieszył oko jak najdłużej, firma zwróciła uwagę na jego zabezpieczenie antykorozyjne. Nadwozie KIA Forte jest ocynkowane i na pewno wytrzyma długo.
5. Hyundai Accent.
Niedrogie samochody mogą z powodzeniem opierać się korozji, czego dowodem jest skromny sedan Accent południowokoreańskiego producenta, produkowany od 1994 roku. W 2008 roku JD Power and Associates nazwał go najbardziej niezawodnym samochodem roku. W tym dzięki zabezpieczeniu antykorozyjnemu nadwozia Accent, którego panele są ocynkowane. Następnie nakłada się na nią podkład, a w odpowiednich miejscach (np. w nadkolach) w sposób fabryczny - mastyk antykorozyjny.
Źródła: Hotcars.com, Caranddriver.com.
Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!