Czym samochody z USA są lepsze od samochodów z Europy

Bez względu na to, jak bogata jest Twoja wyobraźnia, istnieje tylko kilka sposobów na zakup wysokiej jakości samochodu. Pierwszy związany jest z zakupem nowego pojazdu, jeśli pozwala na to budżet. Drugi jest bezsporny – kupno używanego samochodu. Jednocześnie ludzie, którzy umieją liczyć swoje pieniądze, coraz częściej zwracają uwagę na używane samochody z Ameryki.
Oczywiście nie tylko w USA czy Kanadzie można kupić na aukcji samochód z niskim przebiegiem, bez uszkodzeń lub wymagający niedrogich napraw – rynek europejski również oferuje wiele możliwości. Który samochód jest bardziej opłacalny – zmontowany dla Ameryki czy Europy? Spróbujmy to rozgryźć z pomocą specjalistów ColumbAuto, którzy specjalizują się w pomocy w dostawie samochodów z Ameryki.
Po pierwsze: ten sam model wyprodukowany na rynek amerykański i europejski może się różnić. Wynika to z różnych wymagań dla samochodów dwóch światowych regulatorów – Federalnego Departamentu Transportu USA (United States Department of Transportation, DOT) oraz jego odpowiednika w UE.
Różnica modeli dla Ameryki i Europy
Preferencje samochodowe Amerykanów i Europejczyków są historycznie różne. Samochody obywateli USA ilustrują ich sposób życia, podczas gdy Europejczycy traktują samochody bardziej jako środek transportu.
Najczęstsze trendy są następujące: Amerykanie preferują samochody trwałe, duże i wygodne, Europejczycy są dumni z designu swoich samochodów, ale nie zapominają o ich praktyczności, preferują samochody kompaktowe, które można łatwo zaparkować na wąskich uliczkach Starego Świata.
Właściwie z tego powodu europejskie samochody klasy A i B prawie nie jeżdżą do USA. Jest mało prawdopodobne, aby zobaczyć ekonomiczne Audi A1, VW Polo, Mercedes klasy B, jakikolwiek Opel, BMW 1 z silnikami 1, 2-1,4 litra w USA. Takie «maluszki» po prostu nie odpowiadają wyobrażeniom Amerykanów o tym, jaki powinien być samochód, a w Ameryce nie są jeszcze przyzwyczajeni do oszczędzania benzyny.
Ponadto Amerykanie nie nadto przypadają za kombi, podczas gdy w Europie Passat kombi sprzedaje się dwa razy lepiej niż sedan. Powodem jest to, że w Ameryce jest wystarczająco dużo przestronnych samochodów, które są lepsze pod względem komfortu niż «zabawne» samochody z dodatkowymi tylnymi drzwiami.
W Stanach Zjednoczonych już dawno przestawili się na automatyczną skrzynię biegów, ponieważ automatyzacja wymaga od kierowcy mniejszego wysiłku; w Europie dalej produkują «mechanikę» bo podobno zapewnia to większe przebiegi.
Z reguły «Europejczycy» są szybsi. Wynika to z faktu, że na unijnych autostradach samochody mogą poruszać się z prędkością 130 km/h, a nawet «No Limits», podczas gdy amerykańskie prawo ogranicza prędkość do 120 km/h. Na przykład na drogach krajowych, autostradach w Stanach Zjednoczonych ograniczenie prędkości wynosi najczęściej 55 mil na godzinę (88 km/h), ale może sięgać nawet 65 mil na godzinę (104 km/h). Na autostradach (freeway) można przyspieszyć do 70 i 75 mil na godzinę (112 i 120 km/h), ale nie więcej.
Jednocześnie «Amerykanie» są bardziej potężniejsze. Silnik 250 KM (zwykle atmosferyczny, a przez to niezawodny) w Stanach Zjednoczonych nikogo nie dziwi.
Szczegółowe różnice
Amerykańskie i europejskie przepisy dotyczące oświetlenia, urządzeń bezpieczeństwa i kontroli emisji nie są identyczne. Zobaczmy, jak to wpływa na nabywanie samochodów.
1. Żółte kierunkowskazy nie są wymagane w Stanach Zjednoczonych.
Kierunkowskazy w samochodach produkowanych na rynek lokalny są czerwone, a światła postojowe są żółte. W Europie przyjęto inny standard: kolor przednich świateł obrysowych powinien być biały, a tylnych czerwony.
Tylne światła przeciwmgielne są obowiązkowe w Europie, ale nie są montowane w pojazdach w USA.
Dlatego przy imporcie samochodu z USA konieczne jest sprowadzenie zewnętrznych urządzeń oświetleniowych samochodów do wymagań przepisów unijnych. Nie będzie z tym żadnych problemów, jeśli na jakimkolwiek etapie certyfikacji lub naprawy zwrócisz się o pomoc do specjalistów Сolumb Trade.
2. Amerykańskie prędkościomierze i liczniki kilometrów używają jednostek amerykańskich.
Przebieg i prędkość są wyświetlane w milach, a nie w kilometrach. Temperatura wskazywana w stopniach Fahrenheita, a nie w stopniach Celsjusza. Jednak w nowych samochodach wystarczy jedno kliknięcie przycisku, aby przekonwertować te dane.
3. Asferyczne lusterka boczne są montowane w pojazdach europejskich, ale są zakazane w USA przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).
Dozwolone są tylko lekko wypukłe boczne lusterka po prawej stronie. W razie potrzeby można je wymienić w UE.
4. Był czas, kiedy w samochodach z USA montowano tylko zaawansowaną «dwustopniową» poduszkę powietrzną. Teraz to nie jest istotne.
Do tego amerykańskie auta wyposażone są w opony zgodne ze standardem DOT, co w Europie nic nie znaczy (jednak prawdziwą amerykańską gumę doceniają właściciele dużych SUV-ów na całym świecie).
5. Dopuszczalne normy emisji dla pojazdów napędzanych benzyną są określone w Stanach Zjednoczonych przez «California Environmental Standard» (jako najbardziej rygorystyczny).
Ogólnie rzecz biorąc, pokrywa się to ze standardami Euro-5, więc amerykańskie samochody bez problemu przechodzą wszystkie europejskie testy ekologiczne.
Powiedzmy więcej: to eksporterzy europejskich samochodów są zmuszeni dostosować swoje samochody do surowych norm prawnych Stanów Zjednoczonych. Na przykład Alfa Romeo 4C wyprodukowana dla Europy waży 895 kg, a dla USA 1050 kg, ponieważ ma dodatkowe wyposażenie poprawiające ekologiczność silnika spalinowego i układu wydechowego.
Norma ekologiczna dotycząca oleju napędowego w USA jest znacznie bardziej rygorystyczna niż w UE. Z tego powodu w Ameryce praktycznie nie ma samochodów osobowych wyposażonych w tego typu silnik.
6. Wymogi bezpieczeństwa biernego dla samochodów w Ameryce są również surowsze niż w Europie.
W szczególności obowiązkowy jest montaż elementów amortyzujących wstrząsy w razie wypadku – dwuteowników wewnątrz drzwi, szyb wykonanych w specjalnej technologii, zapobieganie zawaleniu się dachu podczas przewracania się itp.
Jak widać, w niektórych przypadkach amerykańskie wymagania prawne dotyczące samochodów są surowsze niż europejskie, w innych są bardziej miękkie. Jedno jest pewne: używane samochody z Ameryki wygrywają zazwyczaj we wszystkim, co wiąże się z komfortem i jakością wykończenia wnętrza, wszelkiego rodzaju opcjami specjalnymi, które właściciele aut chętnie montują – zaawansowaną akustyką, luksusowymi kołami, ekskluzywnym body kitem.
ColumbAuto – kiedy potrzebujesz porady
Stopniowo zacierają się inne różnice między «Amerykanami» a «Europejczykami». Nie jest to zaskakujące, ponieważ na przykład VW Golf jest produkowany nie tylko w Niemczech, ale także w Meksyku. Honda Accord to samochód o najwyższym udziale części amerykańskich. Fotele są produkowane w East Liberty w stanie Ohio, a zawieszenie w Greensburgu w stanie Indiana.
Samochód wyprodukowany na rynek europejski może mieć najnowszy system informacyjno-rozrywkowy i wirtualny kokpit, ale traci na jakości wykończenia lub gatunku stali nadwozia.
W każdym przypadku konieczne jest rozważenie konkretnego samochodu oferowanego do sprzedaży na aukcji. W prawidłowej ocenie jego zalet i wad pomogą Ci specjaliści firmy z wieloletnim doświadczeniem na światowym rynku samochodów używanych – ColumbAuto.
Oczywiście przede wszystkim zwracamy uwagę na wygląd i parametry techniczne samochodu. Następnie zaczyna się żmudna кропотливая praca, aby sprawdzić historię eksploatacji samochodu, jego przebieg, ewentualny udział w wypadku. Następnie badane są uszkodzenia (jeśli występują) i obliczany jest koszt naprawy samochodu, jego dostawy, odprawy celnej, certyfikacji.
Dopiero po upewnieniu się, że zakup samochodu jest opłacalny, rekomendujemy go naszym klientom.

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!