Czym samochody z USA są lepsze od samochodów z Europy
Bez względu na to, jak bogata jest Twoja wyobraźnia, istnieje tylko kilka sposobów na zakup wysokiej jakości samochodu. Pierwszy związany jest z zakupem nowego pojazdu, jeśli pozwala na to budżet. Drugi jest bezsporny – kupno używanego samochodu. Jednocześnie ludzie, którzy umieją liczyć swoje pieniądze, coraz częściej zwracają uwagę na używane samochody z Ameryki.
Oczywiście nie tylko w USA czy Kanadzie można kupić na aukcji samochód z niskim przebiegiem, bez uszkodzeń lub wymagający niedrogich napraw – rynek europejski również oferuje wiele możliwości. Który samochód jest bardziej opłacalny – zmontowany dla Ameryki czy Europy? Spróbujmy to rozgryźć z pomocą specjalistów ColumbAuto, którzy specjalizują się w pomocy w dostawie samochodów z Ameryki.
Po pierwsze: ten sam model wyprodukowany na rynek amerykański i europejski może się różnić. Wynika to z różnych wymagań dla samochodów dwóch światowych regulatorów – Federalnego Departamentu Transportu USA (United States Department of Transportation, DOT) oraz jego odpowiednika w UE.
Różnica modeli dla Ameryki i Europy

Preferencje samochodowe Amerykanów i Europejczyków są historycznie różne. Samochody obywateli USA ilustrują ich sposób życia, podczas gdy Europejczycy traktują samochody bardziej jako środek transportu.
Najczęstsze trendy są następujące: Amerykanie preferują samochody trwałe, duże i wygodne, Europejczycy są dumni z designu swoich samochodów, ale nie zapominają o ich praktyczności, preferują samochody kompaktowe, które można łatwo zaparkować na wąskich uliczkach Starego Świata.
Właściwie z tego powodu europejskie samochody klasy A i B prawie nie jeżdżą do USA. Jest mało prawdopodobne, aby zobaczyć ekonomiczne Audi A1, VW Polo, Mercedes klasy B, jakikolwiek Opel, BMW 1 z silnikami 1, 2-1,4 litra w USA. Takie «maluszki» po prostu nie odpowiadają wyobrażeniom Amerykanów o tym, jaki powinien być samochód, a w Ameryce nie są jeszcze przyzwyczajeni do oszczędzania benzyny.
Ponadto Amerykanie nie nadto przypadają za kombi, podczas gdy w Europie Passat kombi sprzedaje się dwa razy lepiej niż sedan. Powodem jest to, że w Ameryce jest wystarczająco dużo przestronnych samochodów, które są lepsze pod względem komfortu niż «zabawne» samochody z dodatkowymi tylnymi drzwiami.
W Stanach Zjednoczonych już dawno przestawili się na automatyczną skrzynię biegów, ponieważ automatyzacja wymaga od kierowcy mniejszego wysiłku; w Europie dalej produkują «mechanikę» bo podobno zapewnia to większe przebiegi.
Z reguły «Europejczycy» są szybsi. Wynika to z faktu, że na unijnych autostradach samochody mogą poruszać się z prędkością 130 km/h, a nawet «No Limits», podczas gdy amerykańskie prawo ogranicza prędkość do 120 km/h. Na przykład na drogach krajowych, autostradach w Stanach Zjednoczonych ograniczenie prędkości wynosi najczęściej 55 mil na godzinę (88 km/h), ale może sięgać nawet 65 mil na godzinę (104 km/h). Na autostradach (freeway) można przyspieszyć do 70 i 75 mil na godzinę (112 i 120 km/h), ale nie więcej.
Jednocześnie «Amerykanie» są bardziej potężniejsze. Silnik 250 KM (zwykle atmosferyczny, a przez to niezawodny) w Stanach Zjednoczonych nikogo nie dziwi.
Szczegółowe różnice

Amerykańskie i europejskie przepisy dotyczące oświetlenia, urządzeń bezpieczeństwa i kontroli emisji nie są identyczne. Zobaczmy, jak to wpływa na nabywanie samochodów.
1. Żółte kierunkowskazy nie są wymagane w Stanach Zjednoczonych.
Kierunkowskazy w samochodach produkowanych na rynek lokalny są czerwone, a światła postojowe są żółte. W Europie przyjęto inny standard: kolor przednich świateł obrysowych powinien być biały, a tylnych czerwony.
Tylne światła przeciwmgielne są obowiązkowe w Europie, ale nie są montowane w pojazdach w USA.
Dlatego przy imporcie samochodu z USA konieczne jest sprowadzenie zewnętrznych urządzeń oświetleniowych samochodów do wymagań przepisów unijnych. Nie będzie z tym żadnych problemów, jeśli na jakimkolwiek etapie certyfikacji lub naprawy zwrócisz się o pomoc do specjalistów Сolumb Trade.
2. Amerykańskie prędkościomierze i liczniki kilometrów używają jednostek amerykańskich.
Przebieg i prędkość są wyświetlane w milach, a nie w kilometrach. Temperatura wskazywana w stopniach Fahrenheita, a nie w stopniach Celsjusza. Jednak w nowych samochodach wystarczy jedno kliknięcie przycisku, aby przekonwertować te dane.
3. Asferyczne lusterka boczne są montowane w pojazdach europejskich, ale są zakazane w USA przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).
Dozwolone są tylko lekko wypukłe boczne lusterka po prawej stronie. W razie potrzeby można je wymienić w UE.
4. Był czas, kiedy w samochodach z USA montowano tylko zaawansowaną «dwustopniową» poduszkę powietrzną. Teraz to nie jest istotne.
Do tego amerykańskie auta wyposażone są w opony zgodne ze standardem DOT, co w Europie nic nie znaczy (jednak prawdziwą amerykańską gumę doceniają właściciele dużych SUV-ów na całym świecie).
5. Dopuszczalne normy emisji dla pojazdów napędzanych benzyną są określone w Stanach Zjednoczonych przez «California Environmental Standard» (jako najbardziej rygorystyczny).
Ogólnie rzecz biorąc, pokrywa się to ze standardami Euro-5, więc amerykańskie samochody bez problemu przechodzą wszystkie europejskie testy ekologiczne.
Powiedzmy więcej: to eksporterzy europejskich samochodów są zmuszeni dostosować swoje samochody do surowych norm prawnych Stanów Zjednoczonych. Na przykład Alfa Romeo 4C wyprodukowana dla Europy waży 895 kg, a dla USA 1050 kg, ponieważ ma dodatkowe wyposażenie poprawiające ekologiczność silnika spalinowego i układu wydechowego.
Norma ekologiczna dotycząca oleju napędowego w USA jest znacznie bardziej rygorystyczna niż w UE. Z tego powodu w Ameryce praktycznie nie ma samochodów osobowych wyposażonych w tego typu silnik.
6. Wymogi bezpieczeństwa biernego dla samochodów w Ameryce są również surowsze niż w Europie.
W szczególności obowiązkowy jest montaż elementów amortyzujących wstrząsy w razie wypadku – dwuteowników wewnątrz drzwi, szyb wykonanych w specjalnej technologii, zapobieganie zawaleniu się dachu podczas przewracania się itp.
Jak widać, w niektórych przypadkach amerykańskie wymagania prawne dotyczące samochodów są surowsze niż europejskie, w innych są bardziej miękkie. Jedno jest pewne: używane samochody z Ameryki wygrywają zazwyczaj we wszystkim, co wiąże się z komfortem i jakością wykończenia wnętrza, wszelkiego rodzaju opcjami specjalnymi, które właściciele aut chętnie montują – zaawansowaną akustyką, luksusowymi kołami, ekskluzywnym body kitem.

ColumbAuto – kiedy potrzebujesz porady
Stopniowo zacierają się inne różnice między «Amerykanami» a «Europejczykami». Nie jest to zaskakujące, ponieważ na przykład VW Golf jest produkowany nie tylko w Niemczech, ale także w Meksyku. Honda Accord to samochód o najwyższym udziale części amerykańskich. Fotele są produkowane w East Liberty w stanie Ohio, a zawieszenie w Greensburgu w stanie Indiana.
Samochód wyprodukowany na rynek europejski może mieć najnowszy system informacyjno-rozrywkowy i wirtualny kokpit, ale traci na jakości wykończenia lub gatunku stali nadwozia.
W każdym przypadku konieczne jest rozważenie konkretnego samochodu oferowanego do sprzedaży na aukcji. W prawidłowej ocenie jego zalet i wad pomogą Ci specjaliści firmy z wieloletnim doświadczeniem na światowym rynku samochodów używanych – ColumbAuto.
Oczywiście przede wszystkim zwracamy uwagę na wygląd i parametry techniczne samochodu. Następnie zaczyna się żmudna кропотливая praca, aby sprawdzić historię eksploatacji samochodu, jego przebieg, ewentualny udział w wypadku. Następnie badane są uszkodzenia (jeśli występują) i obliczany jest koszt naprawy samochodu, jego dostawy, odprawy celnej, certyfikacji.
Dopiero po upewnieniu się, że zakup samochodu jest opłacalny, rekomendujemy go naszym klientom.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego posta, możesz być pierwszy! Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!



