Bez dachu i kompromisów: 5 najlepszych kabrioletów z Ameryki

Samochody typu cabrio to szczyt stylu i luksusu. I nie są tak drogie, jak mogłoby się wydawać. Przynajmniej w USA i Kanadzie zawsze można wybrać opcję w przystępnej cenie. A specjaliści Columb Trade są zawsze gotowi w tym pomóc!
Dobrą wiadomością jest to, że ceny samochodów sportowych praktycznie nie zmieniają się od kilku lat; wybór takich samochodów z przebiegiem stopniowo rośnie. Nie oczekuj, że ceny tych aut spadną z dnia na dzień, ale nie wzrosną tak szybko, jak ceny dzisiejszych super popularnych pełnowymiarowych pickupów.
Który więc 3-4-letni kabriolet o sportowym charakterze wybrać, i najlepiej nie za wszystkie pieniądze świata?
1) BMW 230i (2019)
Silnik: 2,0 l, 248 KM.
Skrzynia biegów: manualna / automatyczna
Napęd: tylny / pełny
Zużycie paliwa: 7,1 l/100 km (autostrada), 10,2 l/100 km (miasto)
Co roku nowe modele BMW są coraz cięższe i droższe. Ale jest jeden bawarski wyjątek od reguły: samochody serii 2. Są tak samo małe jak stare, dobre modele BMW z przeszłości.
Od 2015 roku seria dostępna jest w dwudrzwiowym coupe i kabriolecie. Za te ostatnie zawsze prosili o 2600 dolarów więcej niż za odpowiedniki ze stałym dachem. Jednak w obu nadwoziach samochód jest dobry. Nie chodzi tylko o imponującą dynamikę, ale również o stosunkowo ludzką cenę.
Bazowe 230i wyposażone jest w 2-litrowy silnik turbo, który swoimi 248 KM rozrywa konkurentów na strzępy. Sportowa wersja M240i wyposażona jest w jeszcze bardziej «zły» 3-litrowy silnik o mocy 335 KM. Obie wersje wyposażone są w 8-biegową automatyczną lub 6-biegową manualną skrzynię biegów.
Główną wadą serii 2 jest jej dwudrzwiowy układ, który może utrudniać wsiadanie i wysiadanie. No i stosunkowo niewielki bagażnik o pojemności 280 litrów nie zachwyca. Konkurencją w tej klasie są głównie sedany (Audi A3, Mercedes Benz CLA), co czyni je lepszym wyborem pod względem praktyczności.
Ale w przypadku BMW nie zawsze chodzi tylko o praktyczność. Ostry układ kierowniczy, czule reagujący na dotyk pedału gazu, mocny silnik sprawiają, że jazda kabrioletem BMW staje się prawdziwą przyjemnością – nieważne, czy z podniesionym, czy opuszczonym dachem.
Cena od ręki w Polsce: od $32 000
Cena pod klucz z dostawą z USA: od $18 000 (bez napraw)
2. FIAT 124 SPIDER ABARTH (2019)
Silnik: 1,4 l, 164 KM
Skrzynia biegów: manualna skrzynia biegów/AVR
Napęd: tylny
Zużycie paliwa: 6,5-6,7 l/100km (autostrada), 9,1-9,4 l/100km (miasto)
Fiat 124 Spider był dostępny (obecnie wycofany z produkcji) w trzech konfiguracjach: classica, Lusso i Abarth. Wszystkie trzy są dwumiejscowymi roadsterami z ręcznie składanym dachem. Wszystkie wyposażone są w te same 1,4-litrowe silniki z turbodoładowaniem. Model Abarth «wyciska» z tego silnika 4 KM więcej niż jego «krewni» w gamie modelowej.
Z pewnością motor ten nie ma wystarczającej mocy, aby nadążyć za Fordem Mustangiem, Chevroletem Camaro czy Dodge Challengerem, ale jej wystarczy, by ten lekki roadster szybko przemieszczał się w przestrzeni. Przyspieszenie nie jest «wow», ale też nie jest ospałe.
Wyposażenie Abartha jest bardziej sportowe dzięki instalacji amortyzatorów Bilstein Performance, wyróżnia się obecnością samoblokującego mechanizmu różnicowego i lepszym prowadzeniem.
Ogólnie rzecz biorąc, jeśli chodzi o prowadzenie, 124 Spider wyróżnia się nawet na tle sportowych samochodów. Jest to bardzo zwinny samochód z responsywnym prowadzeniem i minimalnym przechyłem w zakrętach. Jednocześnie zawieszenie Spider nie jest tak łatwe do przebicia.
Bezpieczeństwo zapewnia kamera cofania, system monitorowania martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu, tylny parktronic, adaptacyjne reflektory i wzmocnione hamulce Brembo (opcja).
Abarth zużywa praktycznie taką samą ilość paliwa zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów: różnica wynosi zaledwie 200-300 gramów benzyny.
We wnętrzu Abarth ma modną sportową kierownicę i wygodne sportowe skórzane fotele Recaro. Zasmuca jedynie pojemność bagażnika – tylko 139 litrów.
Cena od ręki w Polsce: od $22 900
Cena pod klucz z dostawą z USA: od $16 300 (bez napraw)
3. FORD MUSTANG (2020)
Silnik: 2,3 l, 330 KM.
Skrzynia biegów: manualna, automatyczna
Napęd: tylny
Zużycie paliwa: 7,4L/100km (autostrada), 11,2L/100km (miasto)
Ford Mustang 2020 to doskonały samochód sportowy, zwrotny i przyjemny w prowadzeniu. Ma pewne wyczucie na zakrętach – z minimalnym przechyłem nadwozia, nawet przy dużych prędkościach.
Model dostępny jest w nadwoziach coupe i kabriolet z różnymi opcjami silnikowymi – od bazowego, ale dość mocnego 2,3-litrowego motoru (330 KM), po trzy 5-litrowe silniki V8 (od 460 do monstrualnych 760 KM!). Można powiedzieć, że Mustang jest stworzony na każdy gust.
Wnętrze samochodu łączy w sobie nowoczesne elementy i urok stylu retro, jest wygodne i jakościowo wykończone. Bagażnik jest wystarczająco duży jak na auto sportowe (kabriolet ma mniejszy bagażnik z powodu składanego dachu niż coupe – 322 litry wobec 382 litrów).
Na pochwałę zasługuje również standardowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym – jest prosty i intuicyjny w obsłudze. W kabinie jest tylko jedna wada: brak miejsca na tylnych siedzeniach. Nawet dzieci nie będą chciały tam zostać na dłużej.
Zużycie paliwa wersji 2,3-litrowej jest całkiem rozsądne jak na samochód sportowy, a nawet z 10-biegową automatyczną skrzynią – od 7,4 litra na autostradzie do 11,2 litra na setkę kilometrów w mieście. Wisienką na torcie jest dobre bezpieczeństwo i niezawodność samochodu.
Cena od ręki w Polsce: $29 500
Cena pod klucz z dostawą z USA: od $19 000
4. JAGUAR F-TYPE (2019)
Silnik: 2,0 l, 296 KM.
Skrzynia biegów: Manualna /AVR
Napęd: tylny
Zużycie paliwa: 7,8 l/100 km (autostrada), 10,2 l/100 km (miasto)
Dwumiejscowy F-Type nie należy do najtańszych samochodów, ale w porównaniu z niektórymi niemieckimi czy japońskimi odpowiednikami rozsądnie wyceniony.
Samochód dostępny jest jako coupe lub kabriolet, z napędem na tył lub wszystkie koła, z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, gamą silników o różnych pojemnościach. F-Type ma aż 24 konfiguracje, jak przystało na samochody tej klasy.
Brytyjskie auto charakteryzuje się dobrą zwrotnością i daje przyjemność z jazdy, szczególnie na wąskich, krętych serpentynach. Nawet podstawowy, 2-litrowy silnik ma godną szacunku moc 296 KM, dzięki czemu Jaguar szybko przyspiesza (od zera do setki w zaledwie 5,5 sekundy).
Wnętrze samochodu jest wysokiej jakości; większość powierzchni jest wykończona miękkim w dotyku plastikiem lub posiada skórzaną tapicerkę. Niestety, izolacja akustyczna nie jest na najwyższym poziomie – przy prędkości do wnętrza przenika szum opon i wiatru.
Widoczność z F-Type jest dobra zarówno z przodu, jak i po bokach, ale problem jest z widokiem tylnym. Jednak miękka górna część rozkładana kabrioletu (obsługiwana ręcznie) potrafi rozwiązać ten problem w 12 sekund – tyle trwa podnoszenie lub opuszczanie dachu.
Jak w większości kabrioletów, bagażnik tego auta jest niewielki, ma zaledwie 206 litrów. Próżno szukać w aucie także złączek do fotelika dziecięcego. Zapewne jest to uzasadnione, biorąc pod uwagę prędkości, z jakimi lata F-Type.
Jednocześnie auto ma sporo systemów aktywnego bezpieczeństwa, z których część wchodzi w skład standardowego wyposażenia «Brytyjczyka» od 2019 roku. Jest tam na przykład system autonomicznego hamowania awaryjnego, utrzymywania pasa ruchu, wykrywania znaków drogowych i kontroli stanu kierowcy.
Cena od ręki w Polsce: od $43 500
Cena pod klucz z dostawą z USA: od $30 000 (bez napraw)
5. BMW M4 (2019)
Silnik: 3,0 litra, 425-444 KM.
Skrzynia biegów: manualna / automatyczna
Napęd: tylny
Zużycie paliwa: 8,4/100 km (autostrada), 13,1 l/100 km (miasto)
Najdroższy i najbardziej prestiżowy w naszym małym topie jest kabriolet serii 4 od BMW, czyli M4. To najwyższa konfiguracja w serii (430i, 440i i M4).
M4 jest dostępne tylko z napędem na tylne koła (pełny jest dostępny w innych modelach), poza tym auta w gamie są identyczne. Różnica tkwi w silnikach.
M4 występuje z podwójnie turbodoładowanym 3-litrowym V6 i albo sześciobiegową skrzynią manualną, albo siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Samochód jest również dostępny z pakietem Competition, który zwiększa moc z 425 do 444 KM i poprawia ustawienia układu kierowniczego, mechanizmu różnicowego i zawieszenia.
Nie trzeba chyba dodawać, że samochód ma doskonałe właściwości jezdne? Przechylenie nadwozia jest minimalne; kierowca może dostosować jazdę za pomocą czterech trybów jazdy: Comfort, Eco Pro, Sport i Sport+.
Choć sedan jest czteromiejscowy, z tyłu trzeba będzie podróżować bez szyku. W bagażniku również jest mało miejsca: z opuszczonym dachem to tylko 220 litrów.
Ale jakość wykończenia wnętrza – tradycyjnie dla BMW – jest poza pochwałą. Wnętrze wygląda świeżo i nowocześnie, montaż jest na najwyższym poziomie, przednie sportowe fotele są regulowane elektrycznie w 10 kierunkach. Od-lo-to-wo!
Cena od ręki w Polsce: od $88 000
Cena pod klucz z dostawą z USA: od $39 000 (bez napraw)

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!