Używane minibusy z USA: 10 najlepszych modeli

Samochody amerykańskich producentów znacznie różnią się ceną, wyglądem, wyposażeniem, a nawet stopniem komfortu od swoich europejskich odpowiedników. Wśród kierowców panuje opinia: Amerykanie produkują auta nie po to, by przemieszczać się z punktu A do punktu B. Ale po to, by jeździć z jak największym komfortem.
Dotyczy to również minibusów. Jeśli w życiu Amerykanina zajdą zmiany, które wymagają pojemnego samochodu, na pewno kupi wygodnego minibusa pasażerskiego, a nawet towarowego.
Najlepsze modele minibusów z USA
Wybierając minibusy czy minivany, kupujący z Warszawy, Krakowa, Wrocławia zwracają uwagę na te same cechy: praktyczność, bezpieczeństwo i przestronność modelu. Szczególnie popularne są minibusy z dużą ilością miejsc pasażerskich, a także z możliwością dodatkowego miejsca bagażowego.
Pomimo dużej popularności samochodów dostawczych takich producentów jak Toyota, Volkswagen, Renault, modele innych marek przodują na amerykańskim rynku wtórnym, o czym świadczy ocena Kelley Blue Book i inne nie mniej miarodajne. Oto pierwsza dziesiątka, której nabycie jest najbardziej opłacalne.
1. Ford Transit
W USA Ford Transit reprezentowany jest głównie przez siódmą generację, o ładowności 2 ton. Z napędem na przód, tył lub na wszystkie koła, silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym. Produkcja tych samochodów rozpoczęła się w 2012 roku. Od 2014 roku północnoamerykańskie wersje tego modelu są produkowane w Claycomo w stanie Missouri. Od 2016 roku Ford Transit dostępny jest w trzech «rozmiarach» – 212, 256, 280 cm, a także w sześciu wersjach nadwozia – od 5,53 do 6,7 m długości.
2. Ford Econoline
Wydaje się to niewiarogodnym, lecz to auto 1961 roku modelowego. Od początku produkcji w Ameryce Północnej wyprodukowano i sprzedano ponad 6 milionów tych minibusów. Model przeszedł kilka etapów modernizacji. W 2001 roku został przemianowany na E-Series. W 2014 roku wstrzymano produkcję modyfikacji pasażerskich i towarowych. Od tego czasu Ford E-Series jest produkowany w Ameryce wyłącznie na rynek komercyjny, jako podwozie ciężarówki.
3. Mercedes-Benz Metris
Metris jest sprzedawany w USA od 2015 roku. Model jest wyposażony w 4-cylindrowy, turboodrzutowy silnik benzynowy o mocy 211 koni mechanicznych i pojemności 1,9 litra.
Wygląd Metrisa nie różni się od wyglądu zewnętrznego i wnętrza Mercedesa Vito (w rzeczywistości nazwa modelu została zmieniona, ponieważ Amerykanie dezaprobują mafię. «Metris» to nawiązanie do obszarów miejskich, w których minivan wygląda ekologicznie), z wyjątkiem obecności uchwytów na kubki na konsoli centralnej.
Podstawowe wyposażenie modelu obejmuje osiem poduszek powietrznych, czujniki monitorowania ciśnienia w oponach, elektroniczną kontrolą stabilności, system unikania kolizji oraz system korekcji wiatru.
4. Mercedes-Benz Sprinter
Samochody małotonażowe światowej sławy firmy są dostępne na amerykańskim rynku samochodowym od 2006 roku, kiedy to rozpoczęła się produkcja drugiej generacji tych aut. W USA Sprinter był dostarczany w dwóch wersjach rozstawu osi – 366 cm, 432 cm, ze standardowym i wysokim dachem – 154 i 184 cm, długości 593 i 697 cm oraz wadze 2,5/3 tony.
5. Chevrolet Express i GMC Savana
Są to komercyjne minibusy produkowane przez General Motors w latach 1996-2014. Na amerykańskim rynku samochodowym prezentowane są w dwóch wersjach – pełnowymiarowego vanu i furgonu. Dostępne są silniki benzynowe i dieslowe, od 4,3 do 6,6 litra, z 4 lub 6-biegowej automatycznej skrzynią biegów. Do wyboru minibusy z napędem na tylne lub wszystkie koła, a także dwie opcje rozstawu osi.
6. Chevrolet City Express
W 2013 roku Nissan wraz z GM ogłosił realizację ugody w sprawie wspólnej produkcji przednionapędowego furgonu klasy L – Chevrolet City Express. Na amerykańskim rynku motoryzacyjnym Express można kupić z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 131 KM, 6-biegową manualną skrzynią biegów, 4-biegową automatyczną skrzynią biegów lub skrzynią bezstopniową (która pozwala na płynną zmianę momentu obrotowego i szybkości obrotowej).
7. Nissan NV200
Ten lekki komercyjny minibus produkowany od 2009 roku. Model był dostarczany na amerykański rynek motoryzacyjny z 2-litrowym silnikiem benzynowym, pięcio- lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów, 4-biegową automatyczną skrzynią biegów lub skrzynią bezstopniową.
8. Nissan NV 1500
Samochody dostawcze produkowane od 2011 roku i przeznaczone na rynek amerykański. Model powstał na platformie ramy Nissana F-Alpha; w Ameryce można kupić wersje o różnych długościach rozstawu osi i wysokościach dachu. NV 1500 był napędzany silnikami benzynowymi V6 lub V8. Skrzynia biegów – tylko automatyczna, napęd – na tylne koła.
9. Nissan NV 2500
Minibus NV2500 produkowany jest od 2010 roku i jest wyposażony w 4-litrowy silnik V6. Przedstawiony w konfiguracjach S, SV lub SL i jest dostępny z niskim i wysokim dachem. Modyfikacja SV jest wyposażona w zamykaną na klucz konsolę środkową o podstawowych właściwościach NV 1500. SL wyposażona w chromowane elementy i 17-calowe felgi.
10. Dodge Ram ProMaster i Grand Caravan
Ram ProMaster to użytkowe samochody dostawcze, które włoska firma Fiat produkuje od 2013 roku na rynek północnoamerykański (we Włoszech nazywany Fiat Doblo). Od europejskich samochodów dostawczych różni się konstrukcją przedniej części – zderzaka, maski i innych elementów dekoracyjnych. Jeszcze większe są różnice w wyposażeniu modelu. Jako podstawową jednostkę napędową zastosowano 3,6-litrowy benzynowy o mocy 280 koni mechanicznych lub 3,0-litrowy o mocy 174 KM silnik wysokoprężny. Oba silniki są agregowane z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Nabywcy z Ameryki Północnej mogą wybierać spośród różnych konfiguracji Ram ProMaster, z wysokimi lub standardowymi dachami, trzema rozstawami osi oraz czterema długościami i opcjami nadwozia.
Grand Caravan to legendarny model, który produkowany jest od 1983 roku i jest dobrze znany z hollywoodzkich klasyków filmowych. Samochody osobowe są popularne ze względu na swoją niezawodność, praktyczność i bezpieczeństwo (w Car Safety Ratings NHTSA auto otrzymało najwyższe ocene).
Jak kupić używany minibus z Ameryki?
Zwracając się o pomoc do Columb Trade, rozwiążesz wszystkie problemy związane z zakupem, dostawą i odprawą celną używanego samochodu z USA. Możliwa dostawa «pod klucz» – z naprawą i rejestracją auta.
Specyfikacje, rok produkcji i koszt samochodu są omawiane z menedżerami firmy, aż do znalezienia idealnej opcji na aukcji samochodowej w Stanach Zjednoczonych.
Cena wybranego modelu minibusa (uwzględniająca koszt jego transportu, odprawy celnej i późniejszej dostawy) negocjowana jest z góry. Zakup następuje po zawarciu umowy mającej moc prawną.
Sprzedaż używanych samochodów z USA jest priorytetową działalnością ColumbAuto. Specjaliści firmy organizują transfer wybranego minibusa do portu dostawy, jego odprawę celną, rejestrację, certyfikację. Dzięki partnerstwu ColumbAuto z największymi przewoźnikami międzynarodowymi, dostępna jest możliwość wymiany / ponownego przekazania problematycznych dokumentów.

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!