20 używanych samochodów z przebiegiem, których lepiej nie kupować w USA

Kupno samochodu z przebiegiem to dobra decyzja, jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze. Ale jest kilka używanych aut, które mogą stać się nieustannym bólem głowy dla nowych właścicieli. Sars.usnews.com ma na niego dość radykalny przepis.
Amerykański portal opracował «anty-rating» używanych samochodów, których należy unikać w USA. Na liście znajdują się modele w wieku 3-8 lat, które można uznać za nowoczesne. Jednak te maszyny mają najniższą łączną liczbę punktów w rankingu portalu. Zauważ, że ta ostatnia odzwierciedla 5 głównych cech samochodu: ocena użytkownika, osiągi, wnętrze, całkowity koszt posiadania i bezpieczeństwo. Niektóre samochody z «czarnej listy» Sars.usnews.com nie mogą pochwalić się niezawodnością – Amerykanie umieścili to w osobnej rubryce.
1. Acura RLX (2015)
Ogólna ocena: 6.6/10 | Ocena niezawodności: 2,5/5
Acura RLX nie jest uważany za luksusowy sedan. Wnętrze wygląda naprawdę tanio, parametry techniczne nie są imponujące, a dynamika samochodu jest słaba. Ocena niezawodności jest również poniżej średniej. Jedyne, co czyni ten samochód pięknym, to jego dobre oceny bezpieczeństwa. Dla tych, którzy polubili ten sedan, eksperci publikacji zalecają, aby najpierw przyjrzeć się jego odpowiednikowi, Lexusowi ES, który ma wyższą ogólną ocenę.
2. Lincoln MKZ (2015)
Ogólna ocena: 6.6/10 | Ocena niezawodności: 3,5/5
Problemy Lincoln MKZ RLX 2015 są podobne do problemów Acura RLX. Układ wnętrza i materiały wykończenia wnętrza MKZ nie są imponujące, system informacyjno-rozrywkowy jest trudny w obsłudze, a jazda jest raczej «watowana», chociaż ogólnie MKZ pokonuje wyboje na drodze dobrze i płynnie.
Koszt posiadania samochodu jest powyżej średniej (dla samochodów tej klasy), co jest zaskakujące, ponieważ MKZ opiera się na nie najdroższym w eksploatacji Fordzie Fusion, który z kolei jest zbudowany na tej samej platformie co Mazda 6.
3. Infiniti QX80 (2019)
Ogólna ocena: 6.6/10 | Przewidywany wskaźnik niezawodności: 2,5/5
Rozmiar Infiniti QX80 jest ważny, ponieważ bezpośrednio wpływa na zużycie paliwa. Silnik V8 jest tak żarłoczny, że nawet tym, którzy uważają się za zamożnych, będzie drogo utrzymywać ten samochód. Koszt posiadania auta w USA wynosi około 8000 USD rocznie.
Ale to nie jedyny minus tego SUVa: nie tylko parametry techniczne, ale także wnętrze samochodu jest szokująco przestarzałe, a tylne siedzenia są szczerze ciasne.
Ogólnie rzecz biorąc, QX80 jest znacznie gorszy od swoich konkurentów BMW X7, Mercedes-Benz GLS i Lincoln Navigator.
4. Hyundai Genesis Coupe (2015)
Ogólna ocena: 6.6/10 | Ocena niezawodności: 2,5/5
Chcesz samochód sportowy, ale nie za wszystkie pieniądze świata? Z reguły w tym przypadku oko kupującego pada na Hyundai Genesis Coupe. Auto nie należy do najdroższych, pod maską jest wystarczająca moc, a na zewnątrz to całkiem przyzwoite retro.
Ale kiedy już siedzisz na miejscu kierowcy, zaczynasz się denerwować. Prowadzenie samochodu jest dobre, ale nie tak ostre jak jego kolegów z klasy, Mazdy Miata i Subaru BRZ. Zawieszenie jest sztywne, auto dość mocno trzęsie na drodze, która przynajmniej trochę różni się od autostrady.
Koszt posiadania samochodu jest powyżej średniej, a niezawodność niższa.
5. Dodge Viper (2017)
Ogólna ocena: 6,5/10 | Ocena niezawodności: 2,5/5
Ogólnie rzecz biorąc, Dodge Viper to imponujący samochód sportowy. Ego V10 zapewnia niesamowitą prędkość, ale zawieszenie jest zbyt sztywne, a spalanie wcale nie jest przyjemne. Pozytywnym aspektem jest to, że Viper to przyjemność z jazdy po wąskich i krętych wiejskich drogach. Świetnie też wygląda – zazdrosne spojrzenia właściciela Vipera są gwarantowane. Ale ten samochód nie jest na co dzień. Najlepszą do tego rolą jest drugi lub trzeci samochód na weekendowe wypady.
6. Fiat 500 (2019)
Ogólna ocena: 6,5/10 | Ocena niezawodności: 2/5
Fiat 500 to krok w motoryzacyjną przeszłość. Jest niedrogi, mały, zwinny i dobrze skręca, zwłaszcza w sportowej wersji Abarth. Ponadto posiada rozpoznawalny styl retro, który sprawia, że samochód jest białą wroną wśród innych nowoczesnych samochodów.
Niemniej jednak, podobnie jak w wielu innych samochodach z przeszłości, jakość wykończenia wnętrza nie jest najlepsza: za dużo twardego, taniego plastiku.
Tylne siedzenia są malutkie i nadają się tylko do przewożenia dzieci. A sam samochód niezbyt przestronny, dlatego nie jest «gwiazdą» pod względem bezpieczeństwa.
Niezawodność również pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza w modelach z pierwszych lat produkcji, których właściciele narzekali na ciągłe problemy ze skrzynią biegów. W rezultacie Fiat całkowicie wycofał z produkcji 500. model w 2019 roku.
7. Nissan Titan (2015)
Ogólna ocena: 6,4/10 | Ocena niezawodności: 3,5/5
Nissan Titan poprzedniej generacji wydawał się przestarzały, ale teraz wygląda jak prawdziwa skamielina. Wnętrze pokryte jest klekoczącym sztywnym plastikiem, w którym, jak w jaskini, odbija się echo, ma słabe charakterystyki wydajności, a jazda nie przynosi wiele przyjemności. Jednak silnik V8 ma wystarczająco duży moment obrotowy do pracy (choć z godnym pozazdroszczenia «apetytem»), a układ kierowniczy jest zaskakująco responsywny jak na tak duży pickup. Kabina Tytana jest przestronna, a niezawodność samochodu powyżej średniej.
8. Mini coupe (2015)
Ogólna ocena: 6,4/10 | Ocena niezawodności: 2,5/5
Miniaturowe dwumiejscowe Mini Coupe oferuje zabawny styl, przenikliwy dźwięk silnika i wyrafinowane prowadzenie.
Haczyk polega na tym, że dla jego «sportowego charakteru» twórcy poszli na zbyt wiele kompromisów. Kabina jest ciasna, niski dach z wąskimi oknami utrudnia widoczność. System informacyjno-rozrywkowy jest sterowany za pomocą nieporęcznego i niewygodnego joysticka. Prowadzenie Mini jest nieprzyjemne: samochód często «pływa» na pasach, słabo trzyma się drogi, zwłaszcza w wersji John Cooper Works. Wszystkie te niedociągnięcia razem doprowadziły do odmowy Mini produkcji coupe w 2016 roku, po około czterech latach jego produkcji.
9. Nissan Versa (2018)
Ogólna ocena: 6,4/10 | Ocena niezawodności: 2,5/5
Samochód jest tani pod każdym względem. Cena podstawowej wersji z salonu to około 12 tys. USD, co czyni Versa najtańszym nowym autem na rynku amerykańskim. Ten pozytywny fakt ma swoją przeciwną stronę, co można odczuć siadając za kierownicą samochodu. Wnętrze auta jest pojemne, ale wykończone twardym, niskiej jakości plastikiem. 109-konny silnik Versa jest głośny i wyczerpujący, wyraźnie brakuje mu «koni» do prędkości. W kabinie nie ma żadnych cech technologicznych, samochód wykazał poniżej przeciętne wyniki w testach zderzeniowych. Niskie są również oceny niezawodności samochodu.
10. GMC Yukon (2019)
Ogólna ocena: 6,4/10 | Ocena niezawodności: 2/5
GMC Yukon nie jest najgorszym SUV-em. Po prostu nie spełnia oczekiwań i praktycznie nie różni się od swojego tańszego brata, Chevy Tahoe. Jednocześnie jazda Yukonem jest bardzo spokojna ze względu na wolną skrzynię biegów.
Nie ma szczególnych problemów z niezawodnością samochodu, ale są problemy z urządzeniami oświetleniowymi i dodatkowym wyposażeniem: właściciele (zwłaszcza wczesnych modeli) często narzekali na nieprawidłowe działanie tylnych świateł i awarię klimatyzatora.
11. Land Rover Discovery Sport (2019)
Ogólna ocena: 6,4/10 | Ocena niezawodności: 2/5
Land Rover Discovery Sport obiecuje pierwszorzędne wrażenia z jazdy w terenie, ale nie wszystko jest tak różowe. Jazda Discovery Sport na wyboistych drogach czasami wydaje się niepewna. Czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem zapewniają wystarczającą moc, ale są całkowicie nieekonomiczne. I choć Discovery Sport to rzeczywiście dobry pojazd terenowy, jego możliwości są całkowicie przyćmione przez tańszych konkurentów. Największym minusem modelu nie jest najlepsza reputacja pod względem niezawodności.
12. Jaguar XJ (2018)
Ogólna ocena: 6,4/10 | Ocena niezawodności: 2/5
Jaguar XJ ostatniej generacji stał się jednym z najpopularniejszych luksusowych samochodów sportowych. Jest dość stabilny na autostradzie, linia silników z doładowaniem zapewnia wystarczającą moc w każdej sytuacji drogowej. Rozczarowuje jednak styl wystroju wnętrz i materiały wykończeniowe, podobnie jak trudności z zarządzaniem systemem informacyjno-rozrywkowym. Dobrą «funkcją» XJ jest rozbudowany zestaw standardowych funkcji bezpieczeństwa aktywnego, a złą cechą jest niska ocena niezawodności.
13. Cadillac ELR (2016)
Ogólna ocena: 6,3/10 | Ocena niezawodności: 3/5
Cadillac ELR został wycofany z produkcji zaledwie 2 lata po tym, jak trafił do sprzedaży. Była to luksusowa wersja Chevroleta Volta z hybrydą plug-in, która oferowała większą moc niż Chevy, więcej luksusu we wnętrzu, bardziej «sportowy» wygląd dwudrzwiowego coupe.
Ale pierwsze spojrzenie było mylące: ELR okazał się wcale nie sportowy w prowadzeniu, kierowcy krytykowali go za ogromne «martwe» strefy i niewygodne sterowanie systemem informacyjno-rozrywkowym, a pasażerowie – za ciasny tylny rząd siedzeń.
W tym samym czasie cena wywoławcza nowego samochodu wyniosła aż 65 000 USD – dwa razy więcej niż Volt. Nic dziwnego, że w ciągu dwóch lat sprzedano mniej niż 3000 egzemplarzy modelu.
14. Ford EcoSport (2019)
Ogólna ocena: 6,2/10 | Ocena niezawodności: 3/5
Małe crossovery udowadniają, że dobre samochody niekoniecznie muszą być duże. Ale zdecydowanie nie chodzi o Forda EcoSport. Nie można powiedzieć, że to zły samochód. Ma dość ostry układ kierowniczy, dostępne są niektóre funkcje wspomagające kierowcę. Ale jego trzy- i czterocylindrowe silniki z trudem przyspieszają samochód, a zawieszenie słabo radzi sobie z wybojami nawet na przyzwoitej drodze.
15. Land Rover LR2 (2015)
Ogólna ocena: 6,2/10 | Ocena niezawodności: 2,5/5
Luksusowy SUV, taki jak Land Rover LR2, może być sprzedawany stosunkowo niedrogo, ale nie daj się zwieść. Niezawodność LR2 jest poniżej średniej – takie samochody trzeba naprawiać częściej niż inne SUV-y i wcale nie są tanie.
Przestarzałe wnętrze kabiny, a także jej prosta dekoracja nie dodają optymizmu. LR2 przyspiesza powoli i czuje się niepewnie na ostrych zakrętach, chociaż na asfalcie zachowuje się przyzwoicie.
16. Fiat 500L (2019)
Wynik ogólny: 6.1/10 | Ocena niezawodności: 2/5
Mały Fiat 500 nigdy nie stał się popularny na rynku amerykańskim. Jeszcze mniej uwagi poświęcono jego koledze w konfiguracji kombi: 500L «nie jechał», miał mało informacyjną kierownicę i wnętrze wykończone twardym, tanim plastikiem.
Najgorszą rzeczą w tym aucie jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów, dzięki której Amerykanie masowo pozbyli się auta. Doszło do tego, że Fiat pilnie zastąpił go zwykłym automatem. Ale było już za późno: sprzedaż 500L nie powiodła się. W 2020 roku zaprzestano produkcji modelu.
17. Fiat 500X (2019)
Ogólna ocena: 6,2/10 | Ocena niezawodności: 2/5
Fiat 500X przyjął zabawny styl modelu 500 chyba lepiej niż 500L. Na zewnątrz wygląda sportowo, a wewnątrz jest całkiem dobrze wykończony. Ale w tej beczce miodu jest kilka łyżek smoły: hałaśliwy silnik, gwałtowne zmiany biegów dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów i nieprzyzwoicie mały bagażnik jak na takie auto.
18. Mercedes-Benz klasy G (2018)
Ocena ogólna: 5,9/10 | Ocena niezawodności: 3,5/5
Mercedes-Benz klasy G to oszałamiający SUV. Ma stylową karoserię i eleganckie wnętrze, a także doskonałe silniki. Drugą stroną tego luksusu jest koszt posiadania. W klasie G jest najwyższa w segmencie i dotyczy to wszystkiego – od konserwacji po ubezpieczenie i naprawy. Sztywne zawieszenie sprawia, że auto jest niewygodne do codziennej jazdy, co daje mu przewagę nad bezpośrednim konkurentem, Toyotą Land Cruiser.
19. Alfa Romeo 4C (2019)
Ocena ogólna: 5,7/10 | Ocena niezawodności: brak danych
Alfa Romeo 4C to klasyczny samochód sportowy. Nie znajdziesz ekranu dotykowego ani elektronicznych zabezpieczeń, ale otrzymasz stosunkowo niedrogie wnętrze (poza panelami z włókna węglowego). Wyobraź sobie: 4C nie ma wspomagania kierownicy! Oczywiście dla miłośników takich aut jest to plus, który pozwala czerpać przyjemność z jazdy nimi, ale 4C zdecydowanie nie jest najlepszym samochodem do codziennego życia. Wstrząsa zawieszeniem na wybojach na drodze – gdzie inne luksusowe samochody sportowe (takie jak Porsche Cayman) nawet by nie skrzypiały. Kabina jest bardzo głośna przy prędkości, a bagażnik – to jedno imię.
20. Volvo XC70 (2015)
Ogólna ocena: 6.6/10 | Ocena niezawodności: 2/5
Kombi Volvo XC70 jest mocno obecne na rynku od swojej premiery ponad 20 lat temu. Ale czas jest nieubłagany: jego system informacyjno-rozrywkowy jest przestarzały, pomimo wszystkich aktualizacji modelu, zużycie benzyny nie spada, a obsługa nie poprawia się. Jednocześnie zawartość Szweda jest zaskakująco droga i znacznie wyższa niż średnia w segmencie.
Pomimo szerokiej gamy funkcji wspomagających kierowcę i przyzwoitego bagażnika, XC70 ma najniższą ocenę niezawodności wśród innych Volvo, co przyćmiewa wszystkie jego zalety.
Źródła: Cars.usnews.com, Iseecars.com

Zostaw wniosek o wybór super komfortowego samochodu!